Az állomásfejlesztési program esetében is, mint mindig, mindenki szakértő lett a kormányellenes berkekben. Magyarországon a vasútállomásokat érintő beruházások eddig főként állami és uniós forrásokból valósultak meg, de most úgy látjuk, hogy csak a magántőke bevonásával érhető el hosszútávú fejlesztésük, és minőségük megőrzése.

Az ellenzék folyton európázik, hát nézzük Európát:

Lengyelországban magánbefektetőkkel közös vállalkozások alapultak, ahol az állomások mellett bevásárlóközpontok és irodák is épültek - úgy, mint Warszawa Zachodnia, Katowice Osobowa.
Svédországban az állomásokat piaci alapon működő társaságok üzemeltetik.
Portugáliában koncessziós modellel dolgoznak, amelyben magáncégek végeznek állomásfelújítást és üzemeltetést, miközben új kereskedelmi egységeket is létrehoznak.
Nagy-Britanniában pedig a helyi közösségekkel való együttműködéssel és ingatlanberuházásokkal próbálták a minőséget garantálni.

A nemzetközi példák azt mutatják tehát, hogy a magántőke bevonása hatékony eszköze lehet az állomások fejlesztésének, de gondos tervezést és felkészülést igényel. Magyarország számára a lengyel modell a legjobb kiindulópont, éppen ezért indulunk el ezen az úton. A cél továbbra is a minőségi szolgáltatások biztosítása minden fejlesztési lehetőség kihasználásával. Legyen idén is, és a következő években is az utas az első!

Országos politika

Közélet

777

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye

Média

888