Nemcsak a múltat, de a jövőt is rendezzük
Salgótarján új polgármestere javaslatára, a 81-es vasúti fővonal infrastrukturális felújításával, Somoskőújfaluból a Salgótarjáni Ipari Parkig oda-vissza…
️ KÖZGYŰLÉSI TUDÓSÍTÁSOK No. 2️⃣: Társadalmi egyeztetés nélkül kapcsolta nagyobb sebességre az autósok üldözését Karácsony és Vitézy a Tisza és a DK asszisztálásával
️Ahogy tegnap már írtam, Budapesten az „A”, „B”, „C” zónákban 3️⃣3️⃣,4️⃣%-kal, a „D” zónában 5️⃣0️⃣%-kal emelkednek a parkolási díjak 2026.07.01-től annak ellenére, hogy a Fidesz-KDNP képviselői nem szavazták meg, ellenezték azt.
Ez az emelés a 2022-ben és 2023-ban már jelentősen megnövelt díjakat tovább drágítja, így 2026-ban a parkolási díjak háromnegyedével magasabbak lesznek, mint 2021-ben voltak, sőt a fizetős övezetek területét, és a fizetési kötelezettség napi időszakát is jelentősen kiterjesztették. Ezért minden bizonnyal növekedni fog Budapesten azon nélkülözők száma, akik anyagi okból nem tudnak autót tartani. (Részletek: https://www.facebook.com/piroska.szalai.54/posts/pfbid027o4dCqXLRth7C6oKKaBqVA1V5S7WpyfXFdyRskrkjnAMB4mxsJSHVb5dFoAzpBgMl )
Emellett számos további az autósokat negatívan érintő intézkedést is hozott Karácsony és Vitézy – és a nekik asszisztáló Tisza Párt valamint a DK. Például a zöld rendszámú autók ingyenes parkolása megszűnik, a nagy méretű autók parkolási díja jóval magasabb lesz, mint a kisebbeké, az „A” és „B” zónákban hétvégén sem lehet majd ingyenesen parkolni, stb.
Valószínűleg nem véletlen, hogy ezek az intézkedések szerepelnek annak a 7 civil szervezetnek a javaslatában, akik egyébként még drasztikusabb drágítást is követeltek.
A Levegő Munkacsoport, a Járda Gyalogosoké, a Járókelő Közhasznú Egyesület, a Közlekedő Tömeg Egyesület, a Magyar Közlekedési Klub, a Mi utcánk és a Város és Mobilitás Intézet közös javaslatában a parkolási díjak 50%-os emelése szerepel minden zónában (amivel 2026-ban az öt évvel korábbi díjak dupláját kellene fizetni), illetve a kerületek által kiszabható lakossági éves parkolási hozzájárulás maximális összegét is tízszeresére javasolták emelni. (Befotóztam ide a levelüket.)
A vitában megkérdeztem, hogy miért nem egyeztetett a főváros e hét szervezeten kívül másokkal is, miért nem volt széles szakmai és társadalmi egyeztetés. Hiányoltam például a vállalkozói szervezetekkel, kamarákkal, munkáltatói szervezetekkel történő egyeztetést. A BKIK már korábban is tett javaslatokat, akkor a biciklisávok kapcsán. Most is érdemes lenne velük is konzultálni.
Budapesti munkáltatónál alkalmazott 1 millió 317 ezer fő, s a budapesti lakosok közül 925 ezren voltak foglalkoztatottak idén a III. negyedévben a KSH adatai szerint. Ebből is látszik, hogy a munka miatt bejárók száma megközelítheti a félmilliót is, hiszen nem minden budapesti lakos dolgozik budapesti munkáltatónál.
Továbbá a Magyar Autóklub is nehezményezte a sajtóban, hogy előzetesen nem keresték meg őket, sőt a korábbi javaslataikat sem vették figyelembe. Megjegyzik azt is, hogy szerintük roppant szakmaiatlan, hogy elmaradt a korábbi döntések hatásainak tanulmányozása, pedig kétségtelenül foglalkozni kellene velük. Nyomatékosították, hogy a Fővárosi Önkormányzatnak minden döntéshozatalnál figyelembe kell vennie az autóval közlekedők érdekeit.
Konkrét választ nem nagyon kaptam ugyan ezekre az érvekre, de remélem, hogy a parkolási rendszer kidolgozása során azért a hét autósellenes civilen kívül más véleményére is kíváncsi lesz a városvezetés.
☝️Ha van javaslatotok, véleményetek, írjátok meg mindenképp e témában!
( Ez a poszt egy tegnap indított sorozat 2️⃣. része, melyben a budapesti közgyűlési tapasztalataimról számolok be. Ha tetszik, osszátok, hadd lássák minél többen! Köszönöm előre is! )
#parkolás #közgyűlés #díjemelés #közgyűlésitudósítások