Vitézy Dávid:

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában lefektetett alapelvek mentén, az egységes és magas színvonalú városi-elővárosi kötöttpályás közlekedés megteremtése érdekében megújul a szentendrei hévvonal, és a beruházás részeként az állomások és megállóhelyek is.

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) koordinációjával zajló tervezés 2020-ban kezdődött el. Számos helyen egységes megjelenésű, esztétikus, és a mainál lényegesen jobb funkcionalitást biztosító típusmegállókat alakítanak ki, azonban a jelentősebb csomópontokon egyedi állomásokat terveznek. Ilyen a szentendrei és a pomázi hévállomás is. A BFK legutóbb a szentendrei és a pomázi állomások felújításával kapcsolatban kérte ki az utazók és a környéken élők véleményét, a kérdőíveket a szentendrehev.hu, illetve a pomazhev.hu oldalon lehetett kitölteni április 5-éig.

️ A válaszok összesítése elkezdődött, és ezek alapján elmondható, hogy a két település utazóinak elvárásai hasonlóak. A pomázi állomás esetében 1287, a szentendreinél pedig 1298 válaszadó alkotott véleményt. A válaszokból egyértelműen kiderül, hogy az utazók többsége gyalogosan jut el a hévállomásra. A pomáziak, illetve a környéken élők 68 százaléka közelíti meg gyalogosan az állomást, Szentendrén 59 százalék ugyanez az arány. Figyelemre méltó, hogy míg Pomáz esetében 19, Szentendrénél az utazók 36 százaléka veszi igénybe az autóbuszos közösségi közlekedést. A személygépkocsit használók aránya hasonló, Pomázon 45, Szentendrénél 39 százalék, viszont mindkét településen az utasok 16 százaléka használ kerékpárt, elektromos kerékpárt. Utóbbinál ez azért is lényeges, mert a BFK kíváncsi volt arra is, hogy ha javulnának a kerékpártárolás körülményei, elindulnának-e az utasok inkább kerékpárral. Erre a kérdésre a pomáziak 58 százaléka válaszolt egyértelmű igennel, 42 százalékuk nemmel, míg a szentendreieknél 55-45 százalékos volt ez az arány. A vasútállomások esztétikai körülményeinek és az elérhetőségének javításán túl kiemelt feladat őrzött P+R parkolók létesítése a személygépkocsival közlekedők számára. Az utazók véleményt alkothattak arról is, hogy a tervezett parkolókat igénybe vennék-e akkor is, ha fizetni kellene értük.

️ Egyértelműen kitűnt a válaszokból, hogy az utasok igényei egybeesnek a tervező szolgáltatásfejlesztési törekvéseivel. A BFK ugyanis a hévek átépítésekor modern, utasbarát, korszerű, és fedett peronokkal ellátott állomásokat hozna létre. Az utasok egyértelműen partnernek mutatkoztak a modern és kulturált hévállomások kialakításában. Ezt támasztja alá, hogy hulladéktárolók kihelyezését együttesen az utasok 86 százaléka tartja fontosnak, és nyolcvan százalékuk várja el a jegyváltás körülményeinek a javítását. Bár nem a többség, de szeretnék azt is, hogy javuljanak az étkezési lehetőségek, például egy pékség kialakításával, ezt Pomázon a válaszadók 30, Szentendrén 45 százaléka tartaná előnyösnek, és újságárust 12, illetve 16 százalékuk szeretne. Bankautomatára az utasok közel fele tartana igényt, legkevésbé viszont dohányboltot, lottózót és virágárust tartanak szükségesnek.

Szentendrének ma is meghatározó fókuszpontja a H5-ös vonal végpontja, ahol a közlekedési funkción kívül hagyományos a kereskedelmi tevékenység is. Tavasszal leégett az itteni szupermarket, így jelenleg hiányos itt az élelmiszerek és a napi cikkek vásárlásának lehetősége, ez a sajnálatos esemény is ráirányította a figyelmet: a csomópont átfogó és teljes megújításra szorul. A BFK-nak és konzorciumi partnerének, a MÁV-HÉV Zrt.-nek az a célja, hogy az észak-déli hévek megújítása során a végállomás a színvonalas kereskedelmi funkciók itteni telepítését figyelembe véve készüljön el. Vitályos Eszter európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkár kezdeményezte a csomópont teljes megújítását, azt kérve, hogy ne csak a hév területét, hanem a környezet is rendezzük a nagyberuházás keretében.”

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában lefektetett alapelvek mentén, az egységes és magas színvonalú városi-elővárosi kötöttpályás közlekedés megteremtése érdekében megújul a szentendrei hévvonal, és a beruházás részeként az állomások és megállóhelyek is.

A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) koordinációjával zajló tervezés 2020-ban kezdődött el. Számos helyen egységes megjelenésű, esztétikus, és a mainál lényegesen jobb funkcionalitást biztosító típusmegállókat alakítanak ki, azonban a jelentősebb csomópontokon egyedi állomásokat terveznek. Ilyen a szentendrei és a pomázi hévállomás is. A BFK legutóbb a szentendrei és a pomázi állomások felújításával kapcsolatban kérte ki az utazók és a környéken élők véleményét, a kérdőíveket a szentendrehev.hu, illetve a pomazhev.hu oldalon lehetett kitölteni április 5-éig.

️ A válaszok összesítése elkezdődött, és ezek alapján elmondható, hogy a két település utazóinak elvárásai hasonlóak. A pomázi állomás esetében 1287, a szentendreinél pedig 1298 válaszadó alkotott véleményt. A válaszokból egyértelműen kiderül, hogy az utazók többsége gyalogosan jut el a hévállomásra. A pomáziak, illetve a környéken élők 68 százaléka közelíti meg gyalogosan az állomást, Szentendrén 59 százalék ugyanez az arány. Figyelemre méltó, hogy míg Pomáz esetében 19, Szentendrénél az utazók 36 százaléka veszi igénybe az autóbuszos közösségi közlekedést. A személygépkocsit használók aránya hasonló, Pomázon 45, Szentendrénél 39 százalék, viszont mindkét településen az utasok 16 százaléka használ kerékpárt, elektromos kerékpárt. Utóbbinál ez azért is lényeges, mert a BFK kíváncsi volt arra is, hogy ha javulnának a kerékpártárolás körülményei, elindulnának-e az utasok inkább kerékpárral. Erre a kérdésre a pomáziak 58 százaléka válaszolt egyértelmű igennel, 42 százalékuk nemmel, míg a szentendreieknél 55-45 százalékos volt ez az arány. A vasútállomások esztétikai körülményeinek és az elérhetőségének javításán túl kiemelt feladat őrzött P+R parkolók létesítése a személygépkocsival közlekedők számára. Az utazók véleményt alkothattak arról is, hogy a tervezett parkolókat igénybe vennék-e akkor is, ha fizetni kellene értük.

️ Egyértelműen kitűnt a válaszokból, hogy az utasok igényei egybeesnek a tervező szolgáltatásfejlesztési törekvéseivel. A BFK ugyanis a hévek átépítésekor modern, utasbarát, korszerű, és fedett peronokkal ellátott állomásokat hozna létre. Az utasok egyértelműen partnernek mutatkoztak a modern és kulturált hévállomások kialakításában. Ezt támasztja alá, hogy hulladéktárolók kihelyezését együttesen az utasok 86 százaléka tartja fontosnak, és nyolcvan százalékuk várja el a jegyváltás körülményeinek a javítását. Bár nem a többség, de szeretnék azt is, hogy javuljanak az étkezési lehetőségek, például egy pékség kialakításával, ezt Pomázon a válaszadók 30, Szentendrén 45 százaléka tartaná előnyösnek, és újságárust 12, illetve 16 százalékuk szeretne. Bankautomatára az utasok közel fele tartana igényt, legkevésbé viszont dohányboltot, lottózót és virágárust tartanak szükségesnek.

Szentendrének ma is meghatározó fókuszpontja a H5-ös vonal végpontja, ahol a közlekedési funkción kívül hagyományos a kereskedelmi tevékenység is. Tavasszal leégett az itteni szupermarket, így jelenleg hiányos itt az élelmiszerek és a napi cikkek vásárlásának lehetősége, ez a sajnálatos esemény is ráirányította a figyelmet: a csomópont átfogó és teljes megújításra szorul. A BFK-nak és konzorciumi partnerének, a MÁV-HÉV Zrt.-nek az a célja, hogy az észak-déli hévek megújítása során a végállomás a színvonalas kereskedelmi funkciók itteni telepítését figyelembe véve készüljön el. Vitályos Eszter európai uniós fejlesztéspolitikáért felelős államtitkár kezdeményezte a csomópont teljes megújítását, azt kérve, hogy ne csak a hév területét, hanem a környezetet is rendezzük a nagyberuházás keretében.

Mentelmi jog mögé bujkál a Jobbik!

👉 Áprilisban Stummer János, a Jobbik képviselője teljesen valótlant állított rólam, ezért feljelentettem rágalmazásért.

👎 Stummer ahelyett, hogy vállalná a…

80 éve született Albert Flórián, az egyetlen magyar Aranylabdás, a Császár.

Mintaképe az örök küzdeni akarásnak, és Fradi szívnek. Kemény munkával és alázattal a Bács-Kiskun megyei Hercegszántóról…

Úton Esztergom felé
Ma estétől kihelyezett frakcióülést tartunk, kezdésként miniszterelnöki helyzetértékelés, majd fontos témák a napirenden, és felkészülés az őszi parlamenti ülésszakra. Részletekkel…

Interjú a Magyar Nemzetben a ma kezdődő frakcióülésünkről

(…)

“A jövő héten kezdődik a parlament őszi ülésszaka. A következő hónapok a Tisztelt Házban is csak a kampányról szólnak majd? Mit lehet tenni…

Tegnap kisorsoltuk a magyar válogatott dedikált mezét. Telefonon gratuláltam a nyertesnek, Krisztiánnak.

Fejlesztjük a közlekedést!

Agglomerációs településeinken kiemelt jelentősége van az infrastruktúra fejlesztésének azért, hogy megkönnyítsük és biztonságosabbá tegyük a munkába járást azoknak, akik…

Megtiszteltetés számomra, hogy a jövőben jószolgálati nagykövetként segíthetem a Magyar Református Szeretetszolgálat munkáját. Néhány pillanatkép a hétvégi negyecsedi 11. Szatmár Határok Nélkül…

️Az elmúlt években egyre több amerikai egyetemen figyelhető meg annak a baloldali-progresszív szellemi légkörnek a térnyerése, amely kizár és kiszorít minden általa meg nem tűrt tudományos nézetet.

Ez…

Országos politika

Közélet

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye

Média