HIMNUSZ
A magyar nép zivataros századaiból.
Isten, áldd meg a magyart
Jó kedvvel, bőséggel,
Nyújts feléje védő kart,
Ha küzd ellenséggel;
Bal sors akit régen tép,
Hozz rá víg esztendőt,
Megbünhödte már e nép…
A baloldal zöld programját nehéz komolyan venni - III. rész.
Hortay Olivér írása
Szél Bernadett, Schmuck Erzsébet és Tordai Bence bemutatták a baloldal zöld programját.
Azon túl, hogy a megszólalók kínosan kerülték a rezsicsökkentés témáját, a tájékoztatón elhangzott torzítások és semmitmondó állítások miatt nehéz komolyan venni a programot.
A sorozat harmadik részében Tordai Bence főbb kijelentései és azok kritikái olvashatók.
1️⃣ Tordai: "Az Egységben Magyarországért paradigmaváltást hajtott végre, amennyiben számos szakterületet mostantól a klímaváltozás elleni harc keretében fog kezelni."
Akkor az eddig bemutatott szakpolitikákban (ez a nyolcadik terület, amit ismertetnek) miért nem jelent meg ez a paradigmaváltás?
👉 Az eddigi információk alapján a baloldali "paradigmaváltás" az alábbi három javaslatban foglalható össze:
energiamix átalakítása (Paks 2 és gázimport akadályozásával, valamint szélerőművek támogatásával), illetve fogyasztás csökkentése (energiaárak emelésével és energiahatékonysági beruházásokkal - bár utóbbi aligha tekinthető paradigmaváltásnak, hiszen arra már most is nagyszabású programok működnek),
nagyobb bürokrácia (új minisztérium),
városok és közlekedési szokások átalakítása.
Ezek közül az első kettő egyáltalán nem tekinthető paradigmaváltásnak, mindössze néhány meglévő intézkedés - többnyire ideológiai alapú - támadásának.
Az utolsó pont valóban paradigmaváltás, de nem klímavédelmi, hanem tisztán politikai értelemben: a baloldal saját társadalmi vízója szerint kényszerítené az embereket mindennapjaik átalakítására (és ez valóban megjelenik más szakpolitikáikban is, de nem környezetvédelmi, hanem például egalitárius célok mentén).
2️⃣ Tordai: "Célunk elsősorban a kényszerű helyváltoztatási igényeknek a csökkentése, a forgalomnak a csökkentése. Olyan városokat kell kialakítani, ahol negyedóra járóföldre, vagy kerékpáros távolságra minden városi funkció elérhető."
A "városi funkció" kifejtése nélkül az állítás nem mond semmit.
A jelenlegi kormány várostervezési tevékenységében is kiemelt célkitűzés a mobilitási igények csökkentése.
👉 A kijelentés tehát úgy lenne értelmezhető programpont, ha Tordai elmondaná, hogy konkrétan milyen intézkedésekkel javítanának a mostani helyzeten.
👉 Konkrétumok nélkül legfeljebb a budapesti tapasztalatok alapján következtethetünk a baloldal forgalomcsillapítási eszközeire.
Ezek a tapasztalatok nem túl jók.
3️⃣ Tordai: "Az agglomerációs településeken korlátozzuk a belterületbe vonást."
Az intézkedés visszavetné az új lakások építését, ami ingatlanhiányhoz és a lakásárak további emelkedéséhez vezetne.
👉 A baloldal a lakhatási problémák megoldásával is kampányol, de a két törekvés ellentmond egymásnak.
4️⃣ Tordai: "A közösségi közlekedési bérleteket ... a cafeteria rendszer részévé tesszük."
A hatályos adózási szabályok alapján az intézkedéssel nem juthatnának olcsóbban bérlethez a munkavállalók, így a javaslatnak legfeljebb úgy lenne értelme, ha a bérleteket az adómentes juttatások kategóriába sorolnák.
5️⃣ Tordai: "Kiemelten támogatjuk a tömegközlekedésben az alternatív hajtású járművek terjedését és mindezeket integráljuk egy lokális megújuló energia termelő hálózatba."
Ez most is így van: például a kormány Zöld Busz Programot működtet és több forrásból támogatja a helyi energiaközösségek létrehozását.
6️⃣ Tordai: "A nagyvárosokat és a környéküket kiszolgáló, integrált közlekedési szervezeteket hozunk létre, ahol az érintett települések képviselői, vezetői valódi döntéshozatali jogkörrel bírnak."
👉 Az állítás értelmezéséhez szükséges lenne pontosítani az alábbiakat.
Mi a probléma, aminek a megoldására új szervezeteket kell létrehozni?
Hogyan fogják szolgálni ezek a szervezetek a nagyvárosokat (és a környéküket)?
Mit jelent a "valódi döntéshozatali jogkör" és miről fognak dönteni ezek a szervezetek?
Ezek nélkül a kijelentés értelmezhetetlen.
7️⃣ Tordai: "Az üzemanyagokat terhelő adók helyett ... át kell állni a használatarányos útdíjakra."
A javaslat ütközik az uniós (például jövedéki adó) szabályokkal.
Kérdéses továbbá, hogy hogyan összeegyeztethető a programpont az Európai Bizottság új központi karbonadó javaslatával (ami az üzemanyagokat is terhelné és) amit a baloldal támogat.
A baloldal zöld programját nehéz komolyan venni - III. rész.
Szél Bernadett, Schmuck Erzsébet és Tordai Bence bemutatták a baloldal zöld programját.
Azon túl, hogy a megszólalók kínosan kerülték a rezsicsökkentés témáját, a tájékoztatón elhangzott torzítások és semmitmondó állítások miatt nehéz komolyan venni a programot.
A sorozat harmadik részében Tordai Bence főbb kijelentései és azok kritikái olvashatók.
1️⃣ Tordai: "Az Egységben Magyarországért paradigmaváltást hajtott végre, amennyiben számos szakterületet mostantól a klímaváltozás elleni harc keretében fog kezelni."
Akkor az eddig bemutatott szakpolitikákban (ez a nyolcadik terület, amit ismertetnek) miért nem jelent meg ez a paradigmaváltás?
👉 Az eddigi információk alapján a baloldali "paradigmaváltás" az alábbi három javaslatban foglalható össze:
energiamix átalakítása (Paks 2 és gázimport akadályozásával, valamint szélerőművek támogatásával), illetve fogyasztás csökkentése (energiaárak emelésével és energiahatékonysági beruházásokkal - bár utóbbi aligha tekinthető paradigmaváltásnak, hiszen arra már most is nagyszabású programok működnek),
nagyobb bürokrácia (új minisztérium),
városok és közlekedési szokások átalakítása.
Ezek közül az első kettő egyáltalán nem tekinthető paradigmaváltásnak, mindössze néhány meglévő intézkedés - többnyire ideológiai alapú - támadásának.
Az utolsó pont valóban paradigmaváltás, de nem klímavédelmi, hanem tisztán politikai értelemben: a baloldal saját társadalmi vízója szerint kényszerítené az embereket mindennapjaik átalakítására (és ez valóban megjelenik más szakpolitikáikban is, de nem környezetvédelmi, hanem például egalitárius célok mentén).
2️⃣ Tordai: "Célunk elsősorban a kényszerű helyváltoztatási igényeknek a csökkentése, a forgalomnak a csökkentése. Olyan városokat kell kialakítani, ahol negyedóra járóföldre, vagy kerékpáros távolságra minden városi funkció elérhető."
A "városi funkció" kifejtése nélkül az állítás nem mond semmit.
A jelenlegi kormány várostervezési tevékenységében is kiemelt célkitűzés a mobilitási igények csökkentése.
👉 A kijelentés tehát úgy lenne értelmezhető programpont, ha Tordai elmondaná, hogy konkrétan milyen intézkedésekkel javítanának a mostani helyzeten.
👉 Konkrétumok nélkül legfeljebb a budapesti tapasztalatok alapján következtethetünk a baloldal forgalomcsillapítási eszközeire.
Ezek a tapasztalatok nem túl jók.
3️⃣ Tordai: "Az agglomerációs településeken korlátozzuk a belterületbe vonást."
Az intézkedés visszavetné az új lakások építését, ami ingatlanhiányhoz és a lakásárak további emelkedéséhez vezetne.
👉 A baloldal a lakhatási problémák megoldásával is kampányol, de a két törekvés ellentmond egymásnak.
4️⃣ Tordai: "A közösségi közlekedési bérleteket ... a cafeteria rendszer részévé tesszük."
A hatályos adózási szabályok alapján az intézkedéssel nem juthatnának olcsóbban bérlethez a munkavállalók, így a javaslatnak legfeljebb úgy lenne értelme, ha a bérleteket az adómentes juttatások kategóriába sorolnák.
5️⃣ Tordai: "Kiemelten támogatjuk a tömegközlekedésben az alternatív hajtású járművek terjedését és mindezeket integráljuk egy lokális megújuló energia termelő hálózatba."
Ez most is így van: például a kormány Zöld Busz Programot működtet és több forrásból támogatja a helyi energiaközösségek létrehozását.
6️⃣ Tordai: "A nagyvárosokat és a környéküket kiszolgáló, integrált közlekedési szervezeteket hozunk létre, ahol az érintett települések képviselői, vezetői valódi döntéshozatali jogkörrel bírnak."
👉 Az állítás értelmezéséhez szükséges lenne pontosítani az alábbiakat.
Mi a probléma, aminek a megoldására új szervezeteket kell létrehozni?
Hogyan fogják szolgálni ezek a szervezetek a nagyvárosokat (és a környéküket)?
Mit jelent a "valódi döntéshozatali jogkör" és miről fognak dönteni ezek a szervezetek?
Ezek nélkül a kijelentés értelmezhetetlen.
7️⃣ Tordai: "Az üzemanyagokat terhelő adók helyett ... át kell állni a használatarányos útdíjakra."
A javaslat ütközik az uniós (például jövedéki adó) szabályokkal.
Kérdéses továbbá, hogy hogyan összeegyeztethető a programpont az Európai Bizottság új központi karbonadó javaslatával (ami az üzemanyagokat is terhelné és) amit a baloldal támogat.
/posztok.hu
Ma ünnepeljük a magyar kultúra napját.
A Fidesz pedig nem csak beszél erről, de cselekszik is!
A képen csupán 12 fejlesztés látható, oldalunkon azonban több száz hasonló projektet mutatunk be!


Én vagyok a hülye vagy a világ





