A kormány 1️⃣5️⃣ millió forinttal támogatja a pilisszentiváni önkéntes tűzoltók új bázisának létrehozását!️
Mindig számíthatunk rájuk!
Ők is számíthatnak rám, ránk!🤝
Hajrá, Szentiván!🙌
Hajrá,…
️NÉZŐPONT INTÉZET FOGYASZTÓI BAROMÉTERE 2024. SZEPTEMBER: BIZAKODÓAK A MAGYAROK-MINDEN ADOTT A FOGYASZTÁS BŐVÜLÉSÉHEZ️
Az orosz-ukrán háború és az Európai Unió elhibázott szankciós politikája okozta válságon túllendülni látszanak a magyar háztartások és bizakodóak a jövőt illetően: a magyarok anyagi helyzete az elmúlt egy évben javult, a családok pedig optimistábbá váltak, hiszen mintegy 1 millió háztartás tervez nagyobb kiadást a közeljövőben – ez derül ki a Nézőpont Intézet közvélemény-kutatáson alapuló Fogyasztói Barométeréből.
A Nézőpont Intézet először egy évvel ezelőtt, most pedig ötödik alkalommal készítette el a magyar háztartások pénzügyi helyzetét és fogyasztását vizsgáló Fogyasztói Barométert, amely 1000 fős, a hazai háztartásokra reprezentatív közvélemény-kutatási adatokon alapul. Az elemzés azt mutatja, a magyarok bizakodóak a jövőt illetően és minden adott a fogyasztás bővüléséhez: a háztartások erre szánt forrásai egy év alatt megnövekedtek és az emberek szándéka is megvan, hogy többet fordítsanak fogyasztásra.
Éves összehasonlításban (2023 és 2024 szeptembere) látható, hogy a háztartások átlagos jövedelme egy év alatt havi nettó 503 ezerről 600 ezerre nőtt, ahogy a háztartások által elkölthető pénzmennyiség is emelkedett (nettó 602,5 ezerről 623,5 ezerre, amely magában foglalja már a jövedelmen túl az erre használható megtakarításokat vagy hiteleket is). Mindez egyben azt is eredményezte, hogy az emberek a takarékoskodás helyett a fogyasztásukat kezdik erősíteni, hiszen a háztartások alapvető fogyasztásra fordított kiadásai szintén megnövekedtek (244 ezer forintról 274,5 ezerre).
Végül a magyarok jövőbe vetett bizalmát igazolja, egyben a fogyasztás bővülését vetíti előre, hogy a háztartások fogyasztási szándéka is erősödik, hiszen mintegy egymillió háztartás (az összes háztartás 25 százaléka) tervez nagyobb kiadást a következő három hónapban. Mindeközben pedig (márciushoz képest) 15-ről 21 százalékra nőtt azok aránya, akik többletjövedelem esetén inkább költekeznének, semmint megtakarítanának.
A Nézőpont elemzése összességében tehát azt mutatja, hogy a magyarok túllendülni látszanak a háború okozta válságon és minden adott a fogyasztás bővüléséhez, hiszen ehhez mind az emberek anyagi feltételei, mind pedig a szándéka meg van ehhez.
A teljes Fogyasztói Barométer az alábbi linken érhető el: