Fontos lépés előre: elkészült az új lift a Nyugati pályaudvaron, így kerekesszékkel vagy babakocsival is elérhető akadálymentesen a pályaudvarról a metróaluljáró, onnan pedig a hármas metró.

Immár három éve indítottuk útjára ezt a beruházást, az első lépés a Nyugati pályaudvar történelmi csarnokának felújítása volt és még hiányzó elem a váci és monori oldal közötti aluljáró felújítása, amely várhatóan idén áprilisban készül el.
A korábbi években a csarnok teljes tetőfelújítása történt meg, melyet még 2021 őszén adtunk át, utána a munkák egy időre elakadtak, végül tavaly év végére készült el a megújult körúti főhomlokzat is.

Azért a gyönyörűen felújított csarnok ne tévesszen meg minket: a vasúti infrastruktúra továbbra is teljes felújításra szorul. A peronok szűkek és nem akadálymentesek, a biztosítóberendezés teljesen elavult, a vasúti kapacitás kevés, a pályaudvar oldalán lerobbant rozsdaövezetek húzódnak. Ezért indítottunk nemzetközi tervpályázatot 2021-ben a BFK-ban a Nyugati pályaudvar teljes megújításának folytatására és nyertük el a győztes terv részletes kidolgozására az európai uniós forrásokat. Sajnos, ahogy ismert, ez a munka 2023-ra leállt, miután az új közlekedési tárca inkább visszaadta a már elnyert európai uniós forrásokat, csak, hogy ezt a fontos fővárosi beruházást leállíthassa. Pénzt sem spóroltak ezzel Lázár Jánosék, a visszaadott uniós forrást más országok kapták meg azóta.

A megújult történelmi csarnok és homlokzat gyönyörű, de a munkát egyszer majd folytatni kell. Megújult vasútállomásra, akadálymentes és korszerű peronokra, minőségi kereskedelmi kínálatra, rozsdaövezet helyett új parkra és városfejlesztésre, a járatok sűrítése érdekében a mainál sokkal több vasúti kapacitásra, közúti felüljáró helyett Bajcsy Zsilinszky úti villamosvonalra van szükség. Ha a beruházások leállítása helyett végre a fővárosi vasúti rendszer fejlesztése kerülhet újra fókuszba egyszer, bízom abban és mindent meg fogok tenni érte, hogy a korábbi tervünk a Nyugati pályaudvar és környezete teljes megújítására valóra válhasson.

(Fotó: MÁV)

Amilyen a kérdés, olyan a felelet!
A Közszolgálati Egyetem, Ostrakon szakkollégiumának vendégeként rengeteg jó kérdést kaptam és remélem a válaszokkal nem okoztam csalódást. Politika, közélet,…

️A napokban megjelent az első új vidékfejlesztési felhívás, az előző ciklusból is jól ismert Natura 2000 gyepekre vonatkozó kompenzációs támogatás, amelynek keretösszege 36,1 milliárd forint

👉A…

Terjeszd a valóságot a közösségi médiában!
Klikkelj a Forrást nézem, kedvelem ott linkre, majd kedveld, oszd meg az eredeti posztot!

Országos politika

Közélet

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye

Média