Deutsch Tamás: Nem lehetetlen a jobboldali áttörés a 2024-es európai parlamenti választáson.
Csapoljuk le a mocsarat!
Több, mint tízszeres utasszám-növekedés egy regionális mellékvonalon: lehetséges!
A Székesfehérvár-Komárom vasútvonalat 2009 decemberében a Bajnai-kormány bezárta, 2010 júliusában a hivatalba lévő Orbán-kormány újranyitotta, de csökkentett menetrendi kínálattal. A későbbi járványmenetrendnek csúfolt járatritkítás után az elmúlt évekre már csak napi 2 vonat közlekedett, az is használhatatlan időpontokban: egyik irányban 10 és 14, másik irányban 13 és 19 óra körül.
A vonal az egyik első kiválasztott lett, ahol 2022-ben kísérletet tettünk érdemi szolgáltatásfejlesztéssel valós vasúti kínálatot nyújtani. Még államtitkárként kétóránkénti ütemes menetrend bevezetéséről döntöttem a MÁV-Start közreműködésével tavaly nyáron, a vonat két végén csatlakozással a Budapest-Székesfehérvár és a Budapest-Győr vasútvonal vonataihoz, ezzel átszállási kapcsolatot teremtve a vonal települései felől Budapest és Győr felé.
A járműpark persze ilyen gyorsan nem változott, továbbra is (jobb esetben) Bz motorvonatok járnak a vonalon, nyilván korszerű motorvonatokkal jóval többen választanák a vasutat.
Dr. Cser-Palkovics András székesfehérvári polgármester is meglátta a lehetőséget a vonal fejlesztésében, Székesfehérvár kiterjesztette a városon belüli utakra a helyi tarifarendszerét és új megálló is létesült a városban a vonatok számára.
A képen látható értékesítési statisztikák igazolják az intézkedést és azt, hogy normális menetrenddel lehet életet lehelni egy ilyen vonalba. Az ábrán látszik a vármegyebérletek megjelenése: ekkortól elvileg a kedvezményes bérlet miatt a jegyes utasok egy része is bérletre válthatott, de ennek ellenére is folytatódott az utasszám dinamikus növekedése.
A tízszeres utasszám-növekedés tehát a vármegyebérlettel és székesfehérvári helyi bérlettel utazók nélkül is megvan, velük együtt bizonyosan még jelentősebb a bővülés. Valószínűleg ennek is köszönheti a vonal, hogy a 2023-as Lázár János nevével fémjelzett vasútvonal-bezárási hullámot megúszta.
Mi a tanulság? Érdemes az életképes, egyébként fejlődő településekkel, munkahelyekkel teli környékeket kiszolgáló regionális vasútvonalak felélesztésébe fektetni, életképes menetrendeket bevezetnii. Számos idén nyáron bezárt vasútvonalban van vagy kis fejlesztéssel lehetne hasonló potenciál.
/posztok.hu




️



békét akar,




adómentességét kiterjesztjük a háromgyermekesekre is
️
Malajzia erős jóindulattal sem nevezhető hozzánk közeli országnak, ám fontos, hogy szoros kapcsolatot tartsunk fent a délkelet-ázsiai térséggel, hiszen ezen országok növekedési átlaga jóval a…