Több, mint tízszeres utasszám-növekedés egy regionális mellékvonalon: lehetséges!

A Székesfehérvár-Komárom vasútvonalat 2009 decemberében a Bajnai-kormány bezárta, 2010 júliusában a hivatalba lévő Orbán-kormány újranyitotta, de csökkentett menetrendi kínálattal. A későbbi járványmenetrendnek csúfolt járatritkítás után az elmúlt évekre már csak napi 2 vonat közlekedett, az is használhatatlan időpontokban: egyik irányban 10 és 14, másik irányban 13 és 19 óra körül.

A vonal az egyik első kiválasztott lett, ahol 2022-ben kísérletet tettünk érdemi szolgáltatásfejlesztéssel valós vasúti kínálatot nyújtani. Még államtitkárként kétóránkénti ütemes menetrend bevezetéséről döntöttem a MÁV-Start közreműködésével tavaly nyáron, a vonat két végén csatlakozással a Budapest-Székesfehérvár és a Budapest-Győr vasútvonal vonataihoz, ezzel átszállási kapcsolatot teremtve a vonal települései felől Budapest és Győr felé.

A járműpark persze ilyen gyorsan nem változott, továbbra is (jobb esetben) Bz motorvonatok járnak a vonalon, nyilván korszerű motorvonatokkal jóval többen választanák a vasutat.

Dr. Cser-Palkovics András székesfehérvári polgármester is meglátta a lehetőséget a vonal fejlesztésében, Székesfehérvár kiterjesztette a városon belüli utakra a helyi tarifarendszerét és új megálló is létesült a városban a vonatok számára.

A képen látható értékesítési statisztikák igazolják az intézkedést és azt, hogy normális menetrenddel lehet életet lehelni egy ilyen vonalba. Az ábrán látszik a vármegyebérletek megjelenése: ekkortól elvileg a kedvezményes bérlet miatt a jegyes utasok egy része is bérletre válthatott, de ennek ellenére is folytatódott az utasszám dinamikus növekedése.

A tízszeres utasszám-növekedés tehát a vármegyebérlettel és székesfehérvári helyi bérlettel utazók nélkül is megvan, velük együtt bizonyosan még jelentősebb a bővülés. Valószínűleg ennek is köszönheti a vonal, hogy a 2023-as Lázár János nevével fémjelzett vasútvonal-bezárási hullámot megúszta.

Mi a tanulság? Érdemes az életképes, egyébként fejlődő településekkel, munkahelyekkel teli környékeket kiszolgáló regionális vasútvonalak felélesztésébe fektetni, életképes menetrendeket bevezetnii. Számos idén nyáron bezárt vasútvonalban van vagy kis fejlesztéssel lehetne hasonló potenciál.

Bringázz a munkába!
Ma reggel bringás reggelivel indul a Bringázz a munkába! kampány. Szeptember 19-e és október 22-e között egy új applikációval , új játékkál próbáljuk ösztönözni a kerékpáros…

A választások után olyan vezetés kell az Unióban, amely:

békét akar,
megállítja a migrációt,
genderpropaganda helyett a családokat védi,
támogatja a gyermekvállalást és a
kettős mércét maga mögött…

Berettyóújfalun adtuk át a Magyarországi Református Egyház országos óvodaprogramja keretében megújult Szivárvány Református Óvodát.
Ez az intézmény is kitűnően mutatja, hogy az egyház által…

Malajzia erős jóindulattal sem nevezhető hozzánk közeli országnak, ám fontos, hogy szoros kapcsolatot tartsunk fent a délkelet-ázsiai térséggel, hiszen ezen országok növekedési átlaga jóval a…

Terjeszd a valóságot a közösségi médiában!
Klikkelj a Forrást nézem, kedvelem ott linkre, majd kedveld, oszd meg az eredeti posztot!

Országos politika

Közélet

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye

Média