️ Kijöttek a friss kereseti adatok, 2,6%-kal növekedett a reálkereset tavaly.
Az index erről azt írja, hogy "mindössze" 2,6%-kal nőttek a reálkeresetek. Hát nálunk nőttek EGYEDÜL!!! Mindenütt…
Nagyon fontos és jó hír: a ma este közzétett kormánydöntés szerint a 2014-ben kötött villamosbeszerzési szerződés utolsó, 51 darabos opcióját is lehívhatja a BKK - Budapesti Közlekedési Központ uniós és kormányzati finanszírozásban. 46 darab normál és 5 darab, az 1-es vonaláról ismert 56 méter hosszú villamos érkezhet így még a már közlekedő alacsonypadlós villamosok mellé Budapestre!
A CAF-beszerzés az elmúlt 35 év legnagyobb villamosbeszerzése volt Budapesten. Hosszas tendereztetés után a BKK vezetőjeként még 2014-ben írtam alá a szerződést a spanyol CAF-fal, a világ egyik vezető járműgyártójával és rendeltünk első körben 47 darab villamost Budapest számára, melyek azóta is járnak többek között az 1-es, a 3-as és a Budai Fonódó (17, 19) vonalain. Az utasok elégedettek a járművekkel, az alacsonypadlós és klimatizált villamosok jelentősen javították a közösségi közlekedés versenyképességét.
A szerződést előrelátóan jelentős opcióval kötöttük meg, így a Fővárosnak és a BKK-nak további 77 db villamos megrendelésére maradt még lehetősége. Akkor ezt sokan nem értették, kritizálták, pedig a szerződés az inflációt követve még a 2014-es árakon biztosítja mindmáig az új villamosok rendelését, ami nem kis szó, hisz ilyen áron egy új tenderen ma már megközelítőleg sem kapna ajánlatot a BKK, a duplája is jó ár lenne.
5 éve a BKK 26 darab új villamost rendelt meg ebből az opcióból, 99%-os uniós és állami támogatás mellett. Ezek már forgalomba álltak 2020 körül.
Nagy öröm ez, és jó hír a budapesti utasoknak, így a hasonló opciós konstrukcióban előrelátóan megkötött troli keretszerződés után a villamosok teljes, 2014-es tenderben megálmodott egységes flottája is sínre kerül Budapesten.
Fotó: BKK