A balatoni vasútvonalak fejlesztésének koncepciójáról tartottunk egyeztetést a Technológiai és Ipari Minisztériumban Latorcai Csabával, a területfejlesztési miniszter helyettesével, illetve a VPE, a MÁV és a NIF, illetve az ÉBM képviselőivel.

️ Az elmúlt években megtörtént a déli parti Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa vonal szakaszos rekonstrukciója Budapest elővárosában és a Balaton mentén, egyes szakaszokon második vágány épült, csökkent a tó és a főváros közötti menetidő, a korábbinál sűrűbb vonatközlekedést szerveztünk. Az északi parti vonalon Szabadbattyán és Balatonfüred között kiépült a villamos felsővezeték, így Füredig gyorsabb, sűrűbb menetrend léphetett életbe.

Ezek a fejlesztések meghozták az eredményt, a szezonban az utasszám a világjárvány előtti szintet is bő egyharmaddal meghaladta, 25 ezer híján összesen 3 millió utazást regisztráltunk a Balatonra vagy a Balatonról. Ezt azt is jelenti, hogy egy-egy hétvégén a tóra vonattal utazók száma idén először utolérte az autóval oda közlekedők számát.

A fejlesztéseket tehát érdemes folytatni. Szeretnénk, ha a következő években a vonali fejlesztésekből kimaradt állomások megújítása elindulhatna:
Balatonfűzfő,
Balatonfenyves,
Balatonszéplak felső
Zamárdi,
Balatonszemes,
Balatonlelle állomásokon.

Ami ennél is nagyobb jelentőségű, el kell kezdeni a villamosítás megtervezését az északi parton, ennek a Tapolcára befutó mindhárom szakaszt érintenie kell:
Balatonfüredtől,
Keszthelytől,
Ukktól,
így nem maradna dízeles szigetüzem a térségben.

Viszont a villamosítás nem elég, a balatoni vonatok pontosabb közlekedése érdekében javítani kell a pályakapacitást, növelni a sebességet Székesfehérvár és a Balaton között, látva a fejlesztések sikerét.

A célunk, hogy a fejlesztések illeszkedjenek az egész Dunántúl stratégiájába a szomszédos országokkal is egyeztetve - így van lehetőség uniós támogatásra is. Zágráb és az Adria felé például a személyszállítási fő irányként egyértelműen a déli parti (nagykanizsai) vonalat célszerű kijelölni es fejleszteni.

Jelenleg a Balaton térségében ezeket a fő hiányosságokat lehet azonosítani:
Nemcsak a budapesti irány fontos, erősíteni kell Szombathely, Sopron, Bécs, Szekszárd felé (ahogy Győr, Kaposvár, Pécs irányába már javult az összeköttetés az InterRégió vonatokkal).
Az északi és a déli part elkülönül, nem lehet körüljárni a tavat vonattal.
A vasút nem működik szervesen együtt a buszokkal, a part mögötti települések kiszolgálása nem elég jó.

A távlati fejlesztéseknek tehát ezeket a problémákat is meg kell oldaniuk, miközben a forgalom várható folyamatos növekedését is lehetővé kell tenni. A megoldásról megvalósíthatósági tanulmány készül.

Ha felmegy az energia ára és a szankciók áremelő tényezőt jelentenek, az két-háromszoros inflációt is magával hoz. Ezért kell mielőbb letörnünk a szankciós inflációt.

Ma 505 éve, hogy Luther Márton 95 pontjának kifüggesztésével életre hívta a reformációt.

A képen a Nagyvárad téri Református Gyülekezet templomának homlokzata, amelyet a világháborúban elesett hősök…

Hiszem, hogy a vallás, a hit gyakorlása nem elválaszt, hanem összeköt minden olyan erőt, amely a nemzet megmaradását hivatott szolgálni.

Köszönetemet fejeztem ki szolgálatukért a lelkészeknek és a…

Óvjuk – védjük – oktassuk!

Nagyon tanulságos szórólapot találtunk a ’60-as évekből!
Már az 1960-as években is fontosnak tartották, hogy védjük gyermekeinket a tűz pusztításától, hiszen nem egy…

Ma van a reformáció ünnepe!
Ma már szabadon gyakorolhatjuk vallásunkat!

A reformáció napja több protestáns egyházban október 31-én tartott ünnepnap, annak emlékére, hogy a hagyomány szerint 1517-ben…

Minden évben ilyentájt, megállunk egy mécses meggyújtására és egy fohászra azon barátaink sírjánál, akik évtizedekig támogatták a küzdelmünket.

Imi, Jani, a szívünkben éltek!

Terjeszd a valóságot a közösségi médiában!
Klikkelj a Forrást nézem, kedvelem ott linkre, majd kedveld, oszd meg az eredeti posztot!

Országos politika

Közélet

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye

Média