Lázár János elrendelte a komlói vasútvonal megszüntetését és a sínek felszedését, ahol a személyforgalmat egy évvel ezelőtt saját döntésével állította le. Akkor azt mondta, hogy a “megjelölt 10 vasúti szárnyvonal nem került bezárásra”, és a minisztérium részéről kikérték maguknak, ha valaki nem csak “ideiglenes szüneteltetésről” beszélt.
Ehhez képest most, egy évvel később már a vasútvonal felszedését rendelte el Lázár János - úgy látszik nála ezt jelenti az, amikor a vidék fejlesztéséről beszél. Most a vidék jön, ugye.
A komlói vasútvonalon szép számmal voltak utasok ahhoz képest, milyen viszonyok uralkodnak a magyar regionális hálózaton a Bz-motorvonatokkal, és a menetrendjét éppen a korábbi években fejlesztettük, hogy a vonal használható legyen és csatlakozzon az InterCity-vonatokhoz ütemesen. A vonat Komló felé jelentősen gyorsabb volt, mint az azt helyettesítő buszok. Lázár János mostani döntésével tehát nem csak ideiglenesen vágta el a 22 ezres várost a magyar vasúti hálózatról.
Ezt a képet 2023. július 31-én készítettem, amikor ott voltam a komlóiak által szervezett búcsúztatón, ahol kiálltak a vasútvonaluk mellett az utolsó üzemnapon. Senki nem hallgatott rájuk a döntéshozók közül, az építési és közlekedési miniszter pedig immár szó szerinti értelemben is vasútrombolással folytatja. Nem véletlenül idéztem a kommunista évtizedek, az 1960-as évek végi kudarcos, vasút- és vidékellenes közlekedéspolitikai fordulatot Lázár János tevékenysége kapcsán - itt tartunk ismét.