Hidakat építünk - Tomori Pál híd

A Duna magyarországi főágán ez a 2️⃣0️⃣. híd.
A hídnak köszönhetően Kalocsa és az M6-os autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő️ közel egy óráról 1️⃣5️⃣ percre csökkent.
Az összeszerelt acélszerkezet súlya meghaladja az 5️⃣ ezer tonnát.
2×1 sávos, 9️⃣4️⃣6️⃣ méter hosszú és 1️⃣0️⃣ támaszú híd.
Az útpálya mellett mindkét oldalon kerékpárutat építettek ki biztonsági sávokkal és korlátokkal.
A kivitelező a híd alépítményei (beleértve az alapozást is) és felszerkezetei készítése során közel 28 ezer köbméter betont épített be.
Emellett 4️⃣1️⃣8️⃣ km hosszúságban szerelték be az extradosed és belső feszítő kábeleket.
A vízépítési műtárgyakba és pillérvédelembe 8️⃣2️⃣ ezer tonna beépített kő került.
A fejlesztés részeként az új Duna-híd előtt a főút átvezetését biztosító egy-egy előregyártott vasbetongerendás kerethíd is épült.
A híd megvalósításához szerteágazó munkára, rengeteg szakág és szakember tökéletesen összehangolt együttműködésére volt szükség.

Országos politika

Közélet

777

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye

Média

888