Kőrösi Koppány barátom kiváló írása a Dohány utcai áldatlan állapotok kapcsán....... 
Vitézy Dávid proxyszervezete, a Színes Erzsébetváros szembetalálta magát a valósággal, és megdöbbent.
Özönlenek is a büntetést, kerékbilincselést - szerencsére még nem lincselést - követelő hozzászólások. Néhány józan helyi mer csak hozzászólni, hogy talán el kéne azon gondolkodni, hogy vajon egy esős vasárnapon tényleg a Rákóczi úti üzletek - hűlt helyét - rohamozó, külső kerületekből oda özönlő vásárlók, vagy a helyi lakosok parkolták-e tele a Szent Biciklisávot...
Nem, kedves Dávid és kedves Színes Erzsébetváros, ez még nem polgári engedetlenség, még nem dafke, egyszerűen csak szükségszerűség.
És még mindig nem jó a megfejtés...
Nem, nincs túl sok autó sem Budapesten, sem Magyarországon, ahol az 1000 főre eső autók száma még mindig 100-al alacsonyabb, mint Nyugat-Európában.
Nem az autó túl sok!
Itt Budapesten egészen egyszerűen nem épültek meg a parkolóházak, mélygarázsok - ellentétben a "szerencsésebb történelmi fejlődésű" Nyugat-európai városokkal.
Bécs 1. kerületében (az ottan belvárosban, aminek a mi V. kerületünk megfeleltethető - 0,2 hektárral nagyobb az utóbbi) 8.300 mélygarázshely van, amit a helyiek kedvezményesen vehetnek igénybe. És az 1.000 főre eső autók száma is ott - a bécsi belvárosban - a legnagyobb ha egész Bécset nézzük.
Budapest V. kerületében mindössze 2.300 mélygarázs/parkolóház parkolóhely van, olyan árazással, amit a helyi lakosok - többsége - nem tud magának megengedni.
Autót birtokolni - Nyugaton - természetes dolog. Bécsben a helyváltoztatások 30%-a történik gyalogszerrel, Budapesten ez csupán 6%.
Pontosan azért, mert a budapesti belvárosból elmenekülnek a lakók: a külvárosokba, a külső kerületekbe, ahol már nem gyalog mennek le egy kiló kenyérért, hanem autóval a legközelebbi Lidlbe... 
Ezt mutatják a modal split további számai is: 2021-2024 között - a BKK saját adatai szerint - 47-ről 57%-ra emelkedett az autós, és 42-ről 32%-ra csökkent a tömegközlekedéssel megtett utazások aránya.
Vajon véletlen lenne?
Érdemes lenne kicsit végiggondolni!
Addig, amíg az embernek nincsen kiről gondoskodnia, csak saját magáról, még viszonylag könnyű meglenni autó nélkül. De ha családos vagy - pláne nagycsaládos -, akkor egy bevásárlás már nem fér el az egyik kezedben.
Az autóhasználat a XX. század vívmánya és a XXI. század természetes kelléke. A többség számára. Budapesten is.
Egy ideális városban azért nincsenek autók a járdákon, mert a mélygarázsokban, parkolóházakban vannak. Az ideális városban azért nincs dugó, mert ezeket az autókat a tulajdonosaik csak akkor használják, amikor szükségük van rá, és hétköznapokon zömmel gyalogszerrel, vagy tömegközlekedéssel - esetleg kerékpárral közlekednek.
Mert az ideális városban a városvezetés megteremti számukra a feltételeket tiszta, gyors, pontos tömegközlekedéssel, biztonságos kerékpárutakkal, olcsó parkolóhelyek biztosításával - lásd pl. Amszterdamot, ahol még a csatorna alá is építettek mélygarázst a környékbeli házak lakóinak kérésére (Albert Cuyp Garage)...
Egy városban - ahogy egy országban - a lakókat nem megnevelnie, hanem szolgálnia kell a vezetőknek.
/posztok.hu


Elkészült az Axioma Központ legújabb tanulmánya!
Feladataid lesznek többek között: vendégek fogadása, catering rendelés, adminisztráció, az iroda működésének támogatása.
Amit várunk:…
️PÉLDÁS ÖSSZEFOGÁS MENTETTE MEG EGY FÉRFI ÉLETÉT A SPORTFESZTIVÁLON
️ Egy Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei település futballpályáján rendeztek sportfesztivált hétvégén. A jó hangulatú mérkőzések után…



Amerikai professzor - Orbán nézetei egyre erősebbek Közép-Európában
️Egy kutatás szerint az Ukrajnával kapcsolatos elégedetlenség növekszik a térségben 

