️ Szerintetek mégis mi a fene LENNE A FŐPOLGÁRMESTER DOLGA? Mert azt látjuk, hogy mozgólépcsőkön csúszdázgat, műanyag kardokkal bohóckodik és szelfizget.
👉 Csak szerintem lenne néhány fontosabb dolog…
Elektromos autók és energetika. Minderről Tóth Máté Az energiajogász beszélt a HírTV műsorában
LETOJNI LEHET, FELTOJNI NEM:
Az EU anti-szubvenciós vizsgálatot indít a kínai elektromos autóipar ellen. Mi ezzel a baj?
Ez egyrészt elkésettnek tűnik: a kínai elektromos autóipar, ami persze egy fogalmilag állami gazdaságban állami források jelenlétét jelenti, már rég ledominálta a világot. Amikor az EU letette a voksát az elektromos autók mellett, akkor egy kínaiak által dominált piacot választott az európai vállalatok által dominált belsőégésű motorokkal szemben. Ő akarta, tessék most már megenni.
Az eszköz másrészt erősen politikai, az sem véletlen, hogy az Európai Bizottság indítja az eljárást, és nem panaszra indul, ahogy az szokás.
LETOJNI LEHET, DE FELTOJNI NEM: Európa már nincs abban a helyzetben, hogy Európa diktáljon Kínának. Már az európai autóipari cégek is kínai fejlesztéseket vásárolnak, illetve kínai függések alakulnak ki, vagyis őket is érintené már a kínaiak elleni büntetővámok bevezetése, illetve eleve Európában drágulnának meg az elektromos autók és alkatrészei azok eredményeként. Mi járunk tehát rosszul.
Ez pedig csak a kiinduló kép, ha a hatások egyáltalán megállnak az autóiparnál és a kínaiak részéről viszonzatlanul maradnak a nagyban barátságtalan európai lépések. Ezt azonban naivitás feltételezni! Az európai-kínai kereskedelmi forgalom már most évi 875 milliárd eurót tesz ki. Kína válaszlépései egy kezdődő gazdasági háborúban sokkal súlyosabb sebeket ejthetnek Európán, mint ami a kínaiak hátránya lehet egy Kína-ellenes protekcionista EU-vámpolitika esetén.
Van még pár érdekesség itt, saját luxemburgi tapasztalatomról meg egyebekről is beszélgettünk a téma kapcsán a Hír TV Napi aktuális műsorában: