A török korban a Várhegy nyugati oldalán elnyúló, az alsó és a felső várfal között kialakult települést Jeni mahallenak, azaz Újnegyednek nevezték. Korabeli leírások szerint az egykori török település a Buzogány toronytól a Karakas pasa tornyáig nyúlt el és még dzsámija is volt. Jeni mahalle Buda visszafoglalásakor megsemmisült, a lakóházak helyére később növényeket telepítettek, ettől kezdve a területet Újvilág kertnek hívták, amely egészen a palota krisztinavárosi szárnyépülete megépítéséig, vagyis a 19. század végéig létezett.
A krisztinavárosi szárnytól északra Hauszmann Alajos – a lovak le- és felvezetésére szolgáló lejtős utat, vagyis – rámpát tervezett a középkori falakra, amely a Királyi Istállót (Hunyadi udvar) és a Lovardát (Csikós udvar) kötötte össze a Palota úton keresztül a Vérmezővel, ahol hatalmas terület állt rendelkezésre a lovak futtatására.
A Palota térről (Hunyadi udvar) induló rámpa – mielőtt elérte volna a Csikós udvar szintjét – éles kanyarral az ellenkező irányba fordult és haladt tovább. A kanyarban épült fel 1905-re a neoreneszánsz stílusú tartalék istálló, más néven új istálló épülete.
Az Eltűnt épületek nyomában sorozat 65. részét a linkre kattintva olvashatja el!