A huszadik század nem bánt kesztyűs kézzel az épített örökséggel. A világháborúk, a gazdasági válságok, a forradalmak, a politikai ideológiák...

A mai Szent György tér délnyugati oldalán a középkor óta a Királyi Palota erődrendszerének vastag záró fala, az északi kortina húzódott. Habsburg István főherceg, Magyarország nádora 1847-ben kezdeményezte, hogy az udvari igényeket kiszolgáló modern és reprezentatív istálló és lovarda épüljön a középkori falak helyére. Az udvari Istálló (Hofstallgebäude) építése még abban az esztendőben elkezdődött Rupp László bécsi építész tervei alapján. Az építkezést nehezítette, hogy az északi kortinafal két oldala között nagyméretű szintkülönbség volt, az új épületnek ezt az eltérést – lehetőség szerint – ki kellett egyenlítenie.

Terjeszd a valóságot a közösségi médiában!
Klikkelj a Forrást nézem, kedvelem ott linkre, majd kedveld, oszd meg az eredeti posztot!

Média

Országos politika

Közélet

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye