Itt egy balos kutatócég, amely minden messiást kormánybuktatásra mér

️A Medián közvélemény-kutató nagyon jól keres a baloldalon, nem véletlen, hogy rendre felülméri őket.

A Medián Közvélemény-kutató cégnél Magyar Péter napról-napra csúcsokat dönt. Az általában a HVG-ben publikált közvélemény-kutatások alapján a Tisza Párt már lassan 100 százalékon áll. A cég legútóbb is szinte elsőként igyekezett megállapítani azt, hogy Magyar Péter népszerű, de mostanra már továbbmentek. Nem érték be azzal, hogy „második”, hanem egyenesen azt hozták ki, hogy már megelőzte a Fideszt.

Megnéztük, hogy mennyire is pontos a Medián, illetve megnéztük a cég hátterét is. És bizony ez sok mindenre választ is adott.

A céget olyan személyek alapították, mint Hann Endre, aki 2020-ban, a „30 éves a rendszerváltás” című rádióbeszélgetésben elmondta, hogy baráti kapcsolatai révén részt vett a Szabad Kezdeményezések Hálózatának munkájában, valamint alapítóként közreműködött a Szabad Demokraták Szövetségében a rendszerváltás idején. Önmagát liberális–demokrata nézetekkel szimpatizáló személyként jellemezte. A Medián szorosan együttműködik a HVG-vel, gyakran a lap megrendelésére végez kutatásokat, és a múltban tulajdonosi összefonódás is fennállt közöttük.

Mennyire pontos a Medián?

A Medián volt az a kutatócég, ahol Karácsony Gergely is a karrierjét kezdte. Nem meglepő módon Hann Endre rendre hatalmas Karácsony előnyt mért. Többek között azt állították, hogy fölényesen vezet a főpolgármesteri versenyben.
De voltak ennél sokkal meredekebb állításai is a Mediánnak. Márki-Zay Péter megjelenése idején egyenesen azt prognosztizálták, hogy Márki-Zay előnyhöz juttathatja az ellenzéket.
Alább látható egy kutatás még 2021-ből, amely jól megmutatja, hogy a Medián vagy nem ért a közvélemény-kutatásokhoz, vagy politikai megrendelésre dolgozik, úgyanisa baloldal történelmi bukása előtt ők azt mérték, hogy a Fidesz és a baloldali összefogás fej-fej mellett van:

Ha megnézzük a múltat, akkor azt látjuk, hogy a Medián minden alkalommal igyekezett alátámasztani adatokkal, „közvéleménykutatásokkal” az éppen aktuális baloldali messiást, a jobboldal aktuális baloldali kihívóját.

Amikor feltűnt Botka László, akkor ezt kutatták ki: Medián: Botka László a legnépszerűbb MSZP-s.
De a Medián továbbment, és képesek voltak 2018-ban még olyan címmel kiadni közleményt az MSZP támogatottságát is magában foglaló mérésről, hogy: „Egészpályás feltámadás”.

Hann Endréék viszont a legkitartóbbak Bajnai Gordonnal voltak. Bajnait és pártját is vizionálták már vezető pozícióba.

2013-környékén a Medián összes kutatása arról szólt, hogy Bajnai Gordon már csak pár centire van attól, hogy leváltsa Orbánt, sőt Hann még az MSZP-t is beáldozta egy pillanatnyi Bajnai rajongásért.

Természetesen ezek a kutatások nem jöttek be. Szinte egyik sem vált valóra. Vágyvezérelt közvélemény-kutatásoknak is szokták nevezni őket. A szakmában Hann Endrééket pedig úgy tartják számon, mint, akik a kampányban tolják az éppen aktuális baloldali jelölt szekerét, de a hírnevüket úgy mentik meg, hogy a választások előtti napokban mérnek egy utolsót, amely a valós eredményeket szokták tükrözni, és ahol rendre az jön ki, hogy a Fidesz kétharmaddal elverni a Medián favoritjait.

Megéri a Mediánnak a baloldal szekerét tolni?

A Mediánnak alapvetően 3 tulajdonosa van. Hann Endre, Beck László és egy bizonyos Cd Press Médiaképviseleti Reklám És Kiadó Korlátolt Felelősségű Társaság. Ez a CD Press izgalmas társaság, mert rajta keresztül van összefonódás a HVG tulajdonosi szerkezete és a Medián között.

A Medián elérhető pénzügyi beszámolói szerint az éves nettó árbevétele 110,9 millió forint volt 2022-ben, míg a 2021-es adat 110,8 millió forint volt. A cég adózott eredménye 2 274 000 forint volt 2022-ben és 3 686 000 forint 2021-ben. A társaság az adózott bevételét eredménytartalékba helyezte a jegyzőkönyv szerint. Az egyszerűsített éves beszámoló mérlegében a társaság eszközei összesen 44 020 000 forintot tettek ki 2022-ben és 42 087 000 forintot 2021-ben.

2023-ban a nettó árbevételük 118 millió forintra rúgott. Azonban ez annak a fényében érdekes, hogy hivatalosan 4 fő dolgozik a cégnél.

De ha historikusan nézzük a Medián bevételeit, akkor egy érdekes összefüggést is találunk. A cégnek a baloldali kormányok alatt több száz millió forintra rúgtak a bevételei. 2008-ben voltak a csúcson, akkor majdnem 400 milliót kaszáltak.

Adódik a kérdés, hogy ez vajon magyarázza-e a baloldali messiások iránti rajongást?

Napló/2602: Megbeszélés Korenika Attilával, a Neumann János Egyetem oktatójával, a Schnitta Sámuel Magyar Éttermi Kultúráért Egyesület vezetőjével. A VII. Országos Schnitta Sámuel vendéglátóipari…

sajtóközlemény Azonos bér jár a nőknek!

Az Európai Parlament plenáris ülésén a nemek közötti bérszakadék sürgős kezeléséről vitáztak a képviselők. Szekeres Pál fideszes EP-képviselő, a Patrióták…

Mindannyian a bőrünkön érezhettük, hogy az elmúlt időszakban rendkívüli mértékben megnőtt az extrém időjárási események sűrűsége, hiszen Magyarországon a közelmúltban is kellett szembesülnünk komoly…

Országos politika

Közélet

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye

Média