️ A munka nem áll meg!
Factcheck: Daniel Freund szerint „kínzás” távolsági busszal utazni
Ismert, miszerint a magyar kormány az Európai Unió Bíróságának példátlan - még az Európai Bizottság „igényeit” is jóval meghaladó - büntetésére válaszul, amelyet a bírói testület hazánk, egyébként nemzeti hatáskörbe tartozó bevándorláspolitikája miatt szabott ki Magyarországgal szemben, úgy döntött, hogy a jövőben - a nyilvánvaló brüsszeli bevándorláspolitikai igényeknek megfelelően - ingyenes buszjáratot indít Röszkéből Brüsszelbe azoknak a migránsoknak, akik élni kívánnak ezzel a lehetőséggel.
A balliberális brüsszeli elit ugyanakkor - szembe fordulva saját politikájával, illetve az általa konstruált és előszeretettel hangoztatott „értékekkel” - a legváltozatosabb kibúvókat felsorakoztatva, egy emberként próbált kihátrálni az intézkedés elől.
Nicole de Moor belga menekültügyi és migrációs államtitkárnyilatkozatában például „az unión belüli szolidaritást aláásó fenyegetésnek” nevezte a magyar kormány lépését, majd közvetve humanitárius szempontok alapján kritizálta azt. Mindezen azonban a szélsőséges magyarellenségéről jól ismert német zöldpárti politikus, @daniel_freund tudott még egyet csavarni, és a brüsszeli bársonyfotel kényelmétől megzavarodva, egy egészen zavaros eszmefuttatásba kezdett az X oldalán: „Biztos vagyok benne, hogy kínzásnak számít, ha valaki arra kényszerül, hogy 20 órán át üljön egy hagyományos buszon”.
Ezzel szemben a valóság az, hogy számos busztársaság kínál hosszú távú, akár a Röszke - Budapest távolságot (kb. 1.500km) jóval meghaladó, sőt, bizonyos esetekben annak többszörösét kitevő utakat, mind Európában, mind az Egyesült Államokban.
Az Európa-szerte folyamatosan növekvő német vállalat, a FlixBus 2013-ban indította el távolsági buszszolgáltatását, annak érdekében, hogy alternatívát nyújtson a telekocsi és a vasúti személyszállítással szemben. A társaság oldalán jegyet foglalhatunk - többek között - a Bukarest - Lisszabon (kb. 3.800 km), a Budapest - Barcelona (kb. 2.000 km), a Budapest - Párizs (kb. 1.500 km) vagy a Budapest - Brüsszel (kb. 1.400km) buszos utakra is.
Szintén indít hosszútávú buszjáratokat a közép- és nyugat-európai országokba a RegioJet nevű cseh társaság. Az előbbiekben említett Budapest - Brüsszel járat mellett, a cég buszszolgáltatást kínál például a Roma - Amszterdam (kb. 1.800 km), a Berlin - Roma (kb. 1.700 km), a Budapest - Amszterdam (kb. 1.400 km), a Pozsony - Lyon (kb. 1.300 km)és Berlin - Lyon (kb. 1.200 km) útvonalakra is.
De a hosszútávú buszjáratok nemcsak Európában népszerűek és elterjedtek, hanem az Egyesült Államokban is. A Greyhound Lines Inc. az USA legnagyobb busztársasága, amely távolsági - a „kínzásnak” nevezett Röszke - Brüsszel távolság akár háromszorosát (!) is meghaladó - buszszolgáltatásokat kínál szerte Észak-Amerikában: Seattle (WA) - Miami (FL) (kb. 5.300 km), New York (NY) - Los Angeles (CA) (kb. 4.500 km), Portland (Or) - New Orleans (LA) (kb. 4.000 km).
A távolsági buszozás népszerűsége pedig önmagáért beszél, hiszen a járatok jelentős részénél maximális („megtelt járat”) vagy ahhoz közeli kihasználtsággal találkozik az érdeklődő.
Mindez remekül szemlélteti, hogy azok a vádak, illetve zavaros, semmilyen ténybeli alappal alá nem támasztott okfejtések, miszerint egy hosszabb távú utazás inhumánus, emberietlen bánásmódnak minősülne, teljességgel alaptalanokés maximum a jóléttől elkényelmesedett, önmagát kizárólag business class utasként láttató balliberális elit fantáziájának szüleményei.