Péter Szijjártó, Minister of Foreign Affairs and Trade, said in New York on Tuesday that “any explanation for or relativizing” the terrorist attack against Israel “is unacceptable”.
Itt van Martin Scorsese friss filmje, a Megfojtott virágok. Nagy szavakkal érdemtelenül dobálózni szellemi restség, de róla joggal mondhatjuk, hogy legendás alkotó. És mint ilyen, egyáltalán nem elítélhető módon élvezi azt a szakmai és pénzügyi szabadságot, amit az elmúlt pár évben szédületes módon befutott streamingszolgáltatók adnak meg neki, ha már a moziban ezt nem mindig tehetné meg. Ezért készülhetett el a Netflixen – és csak ott valósulhatott meg – Az ír, illetve pontosan ennek a folyamatnak köszönheti létét a Megfojtott virágok is, csak most az Apple adott szabad kezet Scorsesének.
Amit pedig a friss filmről lehetett olvasni, azok 80 százalékban szuperlatívuszok voltak, 20 százalékban fanyalgások. A szuperlatívuszok arra vonatkoztak, hogy fontos témáról készült, hiszen még mindig nem dolgozták fel elégszer azt, hogy hányszor és milyen módon tette tönkre az újonnan érkező társadalom az őslakosokat – igaz, fölöttébb igaz, de ettől még önmagában semmi sem válik ízlésessé –, illetve az is számtalanszor elhangzott, hogy milyen régimódi filmkészítés ez, ráérősen építkezve, nem hülyének nézve a mozizót, hálásan felismerhető stílusjegyekkel – ez is igaz, de egy film önmagában ettől sem lesz jó.
Én, aki láttam a filmet, azt tudom mondani, hogy miközben a téma fontos, a film pedig nézeti magát, semmi olyat nem látunk, ami megmagyarázná az ájult rajongást. Azt sem, ami a fanyalgást. Egy szép, fontos témáról szóló mestermunka. Értik, ugye? Nem mestermű, mestermunka. Az sem kevés.
️ A releváns vita ebben az esetben tehát nem az lehet, hogy unalmas sz️r vagy csillogó, soha nem látott alkotás-e, hanem a kettő közötti megállapítás keresése. Mesterségesen meghatározott szélsőségek képviselete amúgy is ritkán hoz bármi okosat.
a teljes cikk linkje a kommenteknél!