Az egyik legfontosabb kérdés, ami egy beruházás kapcsán fel kell, hogy merüljön, hogy jobb vagy rosszabb lesz-e az élete annak az adott közösségnek, ahová az adott vállalat érkezik. Amikor egy-egy gyárépítésről, egy-egy nagy ipartelepítésről gondolkodunk, akkor mindig a helyi közösség szemüvegén keresztül is néznünk kell az adott döntést.

Debrecenben jelenleg a magyar gazdaságtörténet valaha volt három legnagyobb beruházása közül kettő is párhuzamosan zajlik, ráadásul egymástól néhány kilométerre. Ez óriási dolog, ami több ezer új munkahellyel jár csak a gyárépítések miatt, és akkor a beszállítókról vagy a mellé települő kiegészítő iparról még nem is beszéltünk.

Azonban nyilvánvalóan, ha ezeket a beruházásokat csak szimpla gyárépítésként fognánk fel, azzal rosszat tennénk itt helyben, hiszen akár élhetetlenné is tehetnék a várost. Ezért meggyőződésünk, hogy minden egyes beruházásra egy komplex fejlesztésként kell tekinteni, ahol a helyi emberek életkörülményeinek a javítása legalább annyira fontos, mint a beruházás maga.

Amikor a BMW úgy döntött 2018-ban, hogy az Észak-Nyugati Gazdasági Övezetbe jön Debrecen mellé, akkor abban állapodtunk meg a vállalattal, hogy a beruházáshoz infrastrukturális fejlesztések sokaságát kapcsoljuk.

Közlekedési infrastruktúrát és közösségi infrastruktúrát, hiszen ne felejtsük el, hogy például a nemzetközi iskola is az épülő BMW-gyár miatt jött létre Debrecenben.

Ugyanígy azt is pontosan tudjuk, hogy az emberek mindennapi életét nagymértékben meghatározza, hogy egy-egy nap mennyit ülnek a dugóban, mennyire lehet szabadon, nyugodtan közlekedni.

Ha valaki Debrecenbe jön, láthatja, hogy hatalmas útépítések zajlanak városszerte, ráadásul ma a BMW-hez kapcsolódó vasúti fejlesztéseknek is le tudtuk zárni az első szakaszát.

Ezzel például a Balmazújváros és Debrecen közötti vasútvonal úgy újul meg, hogy a szakasz villamos felsővezetéket is kap, és innentől kezdve egy Budapest-Vác vonalhoz hasonló elővárosi közlekedés kerül kialakításra.

A célunk tehát világos: a keleti gazdaságfejlesztéssel elérjük, hogy ne Budapest legyen az egyetlen központja az országnak, helyette több gravitációs pontra van szükségünk itt a keleti országrészben is.

Napló/2026: Az azerbajdzsáni, kazah, kirgiz, török, türkmén és üzbég festőművészek a Népfőiskola Kölcsey házában alkotnak. A képzőművészeti táborban készült munkáikból szombaton nyílik kiállítás a…

Hatalmas a nyomás, de nem engedünk

Míg Magyarország az azonnali tűzszünetben és a béketárgyalásokban látja a háború megoldását, addig az EU többi országa pénzt és fegyvereket nem kímélve a háború…

Magyarország hídország lett. Kelet és Nyugat, Ázsia és Európa határán vagyunk, de kapocs vagyunk Észak és Dél, a Balkán, Afrika, illetve Észak-Európa között is. Tudatos építkezés eredménye, hogy a…

️ Szeptembertől beköszönt az őszi politikai évad a magyar Országgyűlésben és az Európai Parlamentben is. Gál Kingaharcostársammal már elkezdtük a Budapest és Brüsszel közötti munka összehangolását. A…

A liberálisok és a baloldal azt mondja, hogy az életben egyetlen fontos dolog van. Ez te magad vagy.

Van egy másik tábor, nevezzük most jobboldalinak, vagy konzervatívnak, amely szerint van a világon…

Állítsd be, hogy kiket követsz (országos politika, közélet, helyi erők és média)! Beállítom

Országos politika

Közélet

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye

Média