Újpesti barátaim meghívására rezsicsökkentésről, migrációról és aktualitásokról beszélgetünk
Nemcsak hadtörténeti, de ipartörténeti jelentősége is van annak az utolsó ismert, Magyarországon gyártott Messerschmitt Me 109 típusú vadászrepülőgépnek, melynek fedélzetén Beregszászi Sándor szakaszvezető szolgálatteljesítés közben halt hősi halált, 1944. júliusában.
Közel 900 amerikai repülővel szemben szállt fel 18 magyar vadászgép, melynek egyikén, a Piros 12-esen teljesített szolgálatot Beregszászi Sándor.
A gép maradványaihoz először 2020-ban merültek katonai búvárok, az első felszínre került roncselemeket 2021-ben mutatták be. A repülőgép mintegy öt méter mélyen feküdt és 80-150 centiméteres iszap fedte.
A Magyar Honvédség szakemberei, megfeszített munkával, 17 merülési nap után, átlagosan napi 6-8 merülési órával, ma emelték ki, a közel 80 éves hullámsírjából a repülőgép fődarabját.