Dobogón Magyarország gyorsforgalmiút-építésben!
Gyorsforgalmi úthálózatunk 2010 óta 65 százalékkal bővült!
(+lista az egyéb útépítésekről a cikk végén!)

Nem beszéd, nem választási ígéretek, hanem megvalósult fejlesztések!
👉2010 májusa óta 33 gyorsforgalmi útszakaszt adtak át, ez 600 km gyorsforgalmi út megépítését jelenti.
👉1276 km útszakasz rendbetétele készült el vagy legalább
kezdődött meg idén, 480 szakasz újul meg 220 milliárdból
👉A Magyar Falu Programban 2018-tól 2022-ig 2500 km út újul meg országszerte 230 milliárd forint kormányzati támogatásból
👉2010-ben 9, ma már csak 3 olyan megyei jogú városunk van, amely nem kapcsolódik gyorsforgalmi úthálózatba. Zalaegerszeg, Kaposvár és Békéscsaba irányába is gőzerővel folyik az útépítés
👉2010-ben 3 autópályánk érte el az országhatárt, ma ez a szám 9
👉6000 km főutat korszerűsítettek 2010 óta
👉A következő időszakban 3000 milliárdból épülnek utak!

György László írta:
A gyorsforgalmi utak fejlesztésében három célt tűztünk ki 2010 után:
1️⃣ Az autópályáink érjék el az országhatárokat és kössék össze Magyarországot a szomszédos országokkal. Ennek nem csak gazdasági, de nemzetpolitikai értelemben is kiemelt jelentősége van: évszázados adósságot törlesztünk azzal, hogy közelebb hozzuk egymáshoz az anyaországban és a szomszédos országokban élő magyarokat.
2️⃣ Minden megyei jogú város váljon elérhetővé négysávos úton 2025-re.
3️⃣ Az ország bármely pontjáról váljon elérhetővé egy négysávos út 30 percen belül 2025-re.

2010 óta a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése területén nagyot léptünk előre:
a gyorsforgalmi úthálózat hossza 65 százalékkal (724 kilométerrel) bővült és ma már meghaladja az 1800 kilométert, a jelenleg zajló vagy előkészületben lévő további beruházásokkal pedig jócskán meghaladja majd a 2000 kilométert;
ennek eredményeként az Eurostat statisztikái szerint 2009 és 2019 között arányában Magyarországon bővült az EU-ban a 3. legnagyobb ütemben a gyorsforgalmi útszakaszok hossza.

️ A kormány az elmúlt 5 évben több mint 3600 milliárd forintot fordított ezekre a fejlesztésekre.

De gazdasági értelemben miért is fontos, hogy gyors és biztonságos közúthálózaton tudjunk közlekedni az országon belül és azon túlra egyaránt? Több okból is. A sűrűbb és gyorsabb közúthálózat:
1️⃣ Hatalmas lökést ad a helyi gazdaság- és iparfejlesztésnek, élénkíti a turizmust és növeli a helyiek életminőségét.
2️⃣ Vonzóbbá teszi a térséget a beruházások számára. A beruházások pedig új munkahelyeket teremtenek és megalapozzák az adott régió növekedését.
3️⃣ Segíti a munkavállalást: ha gyorsan el tudunk jutni egyik városból a másikba, akkor a munkavállalók jóval több munkalehetőség közül választhatnak.
4️⃣ Csökkenti a szállítási költségeket, így a termékek és szolgáltatások olcsóbbak lehetnek, amivel minden magyar nyer, hiszen kevesebbet kell fizetnünk a boltban.

Az úthálózat fejlesztése nem csak helyben, hanem nemzetgazdasági szinten is jelentős hatást gyakorol. A Columbia University kutatói kiszámították, hogy a gyorsforgalmi úthálózat sűrűségének megduplázása átlagosan évente 1 százalékponttal növeli a gazdasági növekedés ütemét. A McKinsey számításai pedig arra mutatnak rá, hogy minden infrastruktúrafejlesztésére fordított 100 forint 20 forinttal növeli hosszútávon a GDP-t.

A közúti infrastruktúra fejlesztése tehát nem csak kényelmi, hanem gazdasági szempontból is kiemelkedő jelentőséggel bír. Nem mindegy azonban, hogy az állam miből finanszírozza ezeket a fejlesztéseket: a 2010 előtti baloldali kormányok óriási hibát követtek el, amikor az állam számára rendkívül előnytelen koncessziós szerződések keretében építtették meg az M5-ös és az M6-os autópályákat: egyes számítások szerint Magyarország közel 3000 milliárd forintot veszített ezeken a beruházásokon ahhoz képest, mintha hitelből finanszírozta volna a fejlesztéseket. És tegyük hozzá azt is, hogy ez a hatalmas pénzösszeg főként külföldiekhez vándorolt.

Éppen ezért fontos, hogy ahogy 2010 óta folyamatosan, a következő időszakban is pénzügyileg fenntartható módon, de gyors ütemben bővüljön a négysávos úthálózat Magyarországon. Ezt a célt szolgálja az állam számára pénzügyileg előnyös, az államadósságot érdemben nem növelő, új koncessziós modell.
Mert Magyarországnak előre kell mennie, nem hátra!

Kapcsolódó:
👉Magyarország az első!
Autópálya-hálózatunk lakosság és területarányosan is az 1. helyen van a V4 országok között!
https://szamokadatok.hu/Post/4566/Magyarorszag_az_elso
👉Beszéd helyett számok (+lista a cikk végén!)
Történelmi léptékű országépítés történik Magyarországon!
https://szamokadatok.hu/Post/4484/Beszed_helyett_szamok_lista_a_cikk_vegen
👉További fejlesztések: https://szamokadatok.hu/fejlodes

👉Forrás + további grafikák: https://www.facebook.com/gylaszloitm/posts/528083775349829

️ Bangóné után felkészül Karácsony Gergely és Hajnal Miklós is?
Illene!

2021-ben lezárult a Magyar Honvédség afganisztáni szerepvállalása, első ízben magyar parancsnok került a #KFORélére, 2022-ben pedig új, magas prioritású misszióban vesznek részt katonáink Maliban, a…

Nem, sajnos ez nem csupán egy rossz vicc... Márki-Zay Péter nagyon is komolyan messiástudatos.

Ez ijesztő egy kicsit, mert nem láthatjuk előre, mihez is kezdene a hatalommal egy olyan ember, aki a…

Országos politika

Közélet

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye

Média