Az a célunk, hogy ez az új frakció hamarosan az európai politika legerősebb jobboldali tömörülése legyen.
iCon
Megtiszteltetés volt Nagy Márton nemzetgazdasági minisztert kérdezni a nyári iCon Gazdaságpolitikai Konferencián.
Többek között arról kérdeztem, hogy Magyarország kicsi, nyitott gazdaság. Nincsen úgynevezett természetes tőkénk: ásványi kincsünk, energia forrásunk és létszámilag is kevesen vagyunk. Milyen stratégiát dolgozhat ki egy ilyen ország annak érdekében, hogy fejlődni, gazdagodni és túlélni tudjon?
Arról is beszélgettünk, hogy a jelenleg is zajló németországi labdarúgó-Európa-bajnokságon az UEFA hirdetőfelületein az autógyáraknak járó poszton: a Volkswagen helyét a BYD vette át. A kínai cég az amerikai Teslával verseng a világ legnagyobb villanyautó-gyártói pozíciójáért, és Európában 2030-ra piacvezetővé válhat. A jövő kétségkívűl az elektromos autózás. Az EU Kína után a világ második legnagyobb piaca a tisztán akkumulátorról működő elektromos autók számára. Magyarország pedig az élmezőnyben helyezkedik el a high-tech akkumulátorgyártásban. Nagy Márton szerint semmi más nem mozgatja a magyar export számait sem, az elektromos autózáson múlik, hogy Európa talpra tud-e állni.
Jó, hogy ilyen sokan eljöttetek! Hamarosan folytatjuk!