Látványos próbaterhelésen van túl a Kalocsa és Paks között megépült Duna-híd. A két város közötti 55 perces menetidőt csaknem 15 percre csökken a május végi átadás után. Tekintse meg Ön is…
Mondd, te kit választanál? (5. rész)
Az ellenzéki politikusok, újságírók folyamatosan azt állították, állítják, hogy szegényedik el az ország. Ebben a részben azt kezdjük vizsgálni, hogy az egyéneknek, a családoknak gazdasági értelemben érdemes-e visszasírni a Gyurcsány-korszakot. Először használjuk mérőszámnak a Magyarországon forgalomban lévő közúti gépjárművek számát.
Magyarországon 2010-ben 2 millió 984 ezer gépjármű volt forgalomba helyezve, 2023-ban 4 millió 168 ezer. Ez 40 százalékos növekedés!!! 1 millió 184 ezerrel több autó van az útjainkon, mint amikor átvettük a kormányzást. És nem, ez nem mind Mészáros Lőrincé, több százezer olyan ember van, aki most engedhette meg magának, hogy autója legyen.
A nagyságrend érzékeltetéséhez. 2010-ben Budapesten 573 ezer autó közlekedett. Ennek a számnak a kétszeresével növekedett 23 év alatt Magyarországon a forgalomban lévő autók száma. Ez azért elég durva növekedés!
Még egy érdekesség Budapesten ebben az időszakban a növekedés mértéke mindössze 24 százalékos volt, ellenben Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 42 százalékos, de voltak megyék, ahol az 50 százalékot is meghaladta a növekedés mértéke.
Talán az is ad némi támpontot a szegényedünk-e vagy gazdagodunk kérdéshez, ha megnézzük mennyi autót helyeztek forgalomba a Gyurcsány-korszak végén, és mennyit most.
2010-ben a Magyarországon először forgalomba helyezett személygépkocsik száma 61 ezer volt, 2023-ban 213 ezer. (Itt azért már érezhető a Covid és a háború hatása, hiszen 2019-ben százezerrel 314 ezer autót helyeztek forgalomba.)
A gépjárművek eladásai és számaik alapján úgy tűnik, fake news, hamis hír a szegényedésről szóló hablatyolás. Azt hiszem, sokakat szíven ütne, ha egy időutazással most a 2010-es anyagi helyzetében találná magát.
Mondd, te mit választanál?