Az utóbbi napokban a baloldal elkezdett beszélni a gyermekvédelem ügyéről. Az aggódásuk azonban azért nem hiteles, mert az elmúlt években a parlamentben rendre nem támogatták a gyermekvédelmi javaslatokat. Egy politikai pártnak, egy országgyűlési képviselőnek a szavazatai mutatják meg a leginkább, hogy mi a fontos számára és mi nem. A baloldali képviselők az elmúlt években több tucat alkalommal szavaztak a gyermekeket, sokszor a szociális gondoskodásban élő gyermekeket védő jogszabályok ellen.

Néhány példa, hogy mik ️NEM jöttek volna létre️, ha a baloldalon múlik, mert azokat NEM szavazták meg a parlamentben:

A baloldal NEM támogatta 2012-ben az új, minden eddiginél szigorúbb, a gyermekek védelmét hangsúlyosan megjelenítő új Büntető törvénykönyv bevezetését. Így ha a baloldalon múlt volna, ma NEM védené a gyerekeket az EU legszigorúbb Büntető törvénykönyve, amely nem a bűnöst, hanem az áldozatot védi️ (2012. T/6958 törvényjavaslat)

A baloldal NEM támogatta, hogy akik gyermekek sérelmére követtek el súlyos bűncselekményeket, azok a jövőben ️ne végezhessenek gyermekek nevelésével vagy gondozásával kapcsolatos munkát️ A baloldal NEM nyújtott volna segítséget a kiszolgáltatott helyzetben lévő áldozatoknak. (2013. T/13091 törvényjavaslat)

A baloldal NEM támogatta a kapcsolati erőszak mint bűncselekmény-típus bevezetését. Ha rajtuk múlt volna, ma NEM lenne fokozott védelme az erőszakot, megaláztatást elszenvedő, az együttélésből fakadóan kiszolgáltatott gyermekeknek, házastársaknak, élettársaknak️ (2013., T/11105. törvényjavaslat)

A baloldal NEM támogatta a titkos menedékházak (ún. shelter house) törvényi létrehozását. Ha rajtuk múlt volna, ma NEM lennének olyan helyek, ahova a kapcsolati erőszak áldozatává vált anyák a gyerekeikkel el tudnak rejtőzködni az őket bántalmazók elől️(2015. T/5052 törvényjavaslat)

A baloldal NEM támogatta a gyámhatóság, gyermekvédelmi jelzőrendszer megerősítésére vonatkozó törvénymódosítást sem. Így ha rajtuk múlt volna, ma NEM lenne bevezetve a kiskorúak esetében az ellátás visszautasításának tilalma a háziorvossal, házi gyermekorvossal és védőnővel történő együttműködésre is️ (2016. T/12477 törvényjavaslat)

A baloldal NEM támogatta, hogy egységes eljárásrend alakuljon ki a gyermekvédelmi intézményekben, a nevelőszülőknél és a javítóintézetekben élő gyermekek bántalmazási eseteinek kivizsgálására és kezelésére. Így ha rajtuk múlt volna, ma NEM lehetne gyorsabban és hatékonyabban kivizsgálni és kezelni a gyermekekkel kapcsolatos bántalmazási eseteket️ (2017. T/15378 törvényjavaslat)

A baloldal NEM támogatta a gyermekek otthongondozási díjának bevezetését, mely az önmagukat ellátni nem tudó, egész napos gondoskodást igénylő, súlyosan fogyatékos, tartósan beteg gyermekről való gondoskodást segíti. Így ők NEM nyújtanának magasabb anyagi támogatást a gyermeküket otthon gondozó szülőknek. (2018. T/3623 törvényjavaslat)

A baloldal NEM támogatta a gyermekbántalmazás esetén korszerű segítséget és kezelést nyújtó Barnahus-modell hazai átültetését. Így ha rajtuk múlt volna, ma a szexuálisan bántalmazott gyerekeket NEM biztonságot nyújtó környezetben, gyermekbarát szobákban, szakemberek segítségével hallgatnák meg az esetről, hanem a felnőttek számára használt, a gyerekekben rossz érzést keltő, hivatalos, rideg körülmények között️ (2018. T/3623 törvényjavaslat)

A baloldal NEM támogatta a pedofil nyilvántartás létrehozatalát. Így ha rajtuk múlt volna, ma NEM nézhetnék meg a szülők egy online adatbázisban, hogy a gyermekükkel foglalkozó személyt elítélték-e korábban gyermekek sérelmére elkövetett szexuális bűncselekmény miatt️ (2021. T/16365. törvényjavaslat)

A baloldal NEM támogatta, hogy a gyermekek sérelmére elkövetett súlyos szexuális bűncselekmények ne évüljenek el. Így ha rajtuk múlt volna, ma NEM lenne lehetősége a sértettnek bármikor, akár évekkel később is feljelentést tenni️ (2021. T/16365. törvényjavaslat)

A baloldal NEM támogatta a gyermekpornográfia elkövetőivel szembeni súlyosabb szankciókat. Így ha rajtuk múlt volna, ma NEM lenne tilos a gyermekpornográfia elkövetőinek egy idő után újra gyerekek közelébe kerülni️ (2021.T/16365. törvényjavaslat)

A baloldal 2022-ben NEM támogatta a gyermekvédelmi népszavazást. Ilyen kifejezéseket használtak az ügyre: „bornírt baromság”, „hülyeség”, „ma egyszerűen nincs Magyarország legfontosabb tízezer ügye között”, „nevetséges”.
A baloldal 2023-ban arra buzdította az embereket, hogy NE vegyenek részt a Nemzeti Konzultációban, miközben annak fontos kérdése volt, hogy tovább kell-e szigorítani a gyermekvédelmi szabályozást.

A sort lehetne még folytatni, hogy hányszor hagyták cserben a gyermekeket. Ezek a példák is jól mutatják, hogy számukra a kormány támadása mindig fontosabb, mint a gyermekek védelme️ Folyamatosan bebizonyították, hogy ha gyermekvédelemről van szó, ️rájuk nem lehet számítani
A kormány pedig évről évre újabb és újabb törvénymódosításokkal erősítette a gyermekvédelmet, és ezt a jövőben is így fogjuk tenni

A bővítési politika könnyen lehetne az Európai Unió egy nagy sikersztorija. S bár a nyilvánosság előtt szinte minden tagállam mellette érvel, amikor viszont döntéseket kell hozni, sokan behúzzák a…

28 év után újra lesz magyar lovas az olimpián.

Kaizinger Balázs a lovastusa regionális rangsora alapján kvótát szerzett a párizsi olimpiára Magyarországnak.
Sok sikert neki! Gratulálok!

Országos politika

Közélet

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye

Média