"Isten, áldd meg a magyart
Jó kedvvel, bőséggel..." 🙏🇭
Ez egy kemény érettségi! Ma matekkal folytatjuk. 🧮
A balesetben elhunyt motorosok száma 2013-tól 2017-ig folyamatosan csökkent, azt követően pedig jelentősen emelkedett. 2020-ban ugyan visszaesés volt, de 2021-ben ismételten növekedett a tragédiák száma, 57 motorkerékpáros veszítette életét az egy évvel korábbi 44-el szemben.
Hova vezet mindez, ha
- a regisztrált motorkerékpárok száma kb. 11 000-el növekszik évről évre, 2021-ben 202 521 volt, és egyáltalán nem biztos, hogy ez meghatározó tényező,
- figyelembe vesszük, hogy a motoros szezon még csak most kezdődik,
- biztosak vagyunk benne, hogy az elmúlt 2 év covid helyzete miatt mindenki szeretne már igazán kiszabadulni,
- tudjuk, hogy a 2021-ben bekövetkezett 14 233 személysérüléses balesetből 623 esetben volt a baleset okozója motorkerékpáros (aránya: 4,3 %, amely nagyságrendileg azonos a korábbi évek adataival),
- ismerjük, hogy tavaly is emelkedett a személysérüléses balesetek száma,
- tisztában vagyunk vele, hogy a motorkerékpáros balesetek jellemző okai az elmúlt években változatlanok voltak (sebesség nem megfelelő alkalmazása 55-60%, irányváltoztatás, a haladás és kanyarodás szabályainak meg nem tartása 18-20%, szabálytalan előzés 7-10%).
Kiszámolható-e, hogy 2022-ben hány motoros nem fog már soha hazatérni családjához? Ti mire jutottatok, emelkedik vagy csökken?
Ha a végeredmény összege nagyobb, mint 0, akkor a megoldás lehet, hogy helyes, viszont egyértelműen baj van.
A valódi érettség(i), ha megértjük, hogy a motoros az egyik legvédtelenebb közlekedő, baleseti kockázata átlag feletti.