A Kárpát-medence népei közötti együttműködés stratégiai kérdés Magyarország számára.

Mára a neoliberális világrend dominanciája véget ért. A Kelet és Nyugat közötti egyensúly eltolódott. A régi liberális világrend ma már több problémát okoz, mint amennyit megold. A szankciók és a háborús politika inflációhoz vezetett, és elmélyítette Európa gazdasági válságát. A túlzott bürokrácia és az erőltetett zöldideológiák folyamatosan aláássák a versenyképességet Nyugat-Európában.

Magyarországnak ebben az új világrendben is helyt kell állnia. Ehhez a konnektivitásstratégia a kulcs. A természetes helyzetünk lehetővé teszi, hogy kelet és nyugat felé egyaránt elkötelezzük magunkat. Hídként kell működnünk, amely összeköti a geopolitikai törésvonalak által elválasztott gazdasági világokat.

Ebben a stratégiában Közép-Európa kulcsszerepet játszik. A Kárpát-medence népei évszázadok óta természetes módon élnek egymás mellett, erős közösséget alkotva, amelynek összetartásához nincs szükség külső erőkre. Hasonlóak az értékeink: a család és a zsidó–keresztény örökség mindannyiunk számára fontos, a függetlenségünket pedig nagyra becsüljük.

Magyarország jól felkészült a változó világra. A magyar gazdaság az uniós átlag több mint kétszeresével, 75 százalékkal bővült 2010 óta, a foglalkoztatottság pedig a második leggyorsabb ütemben emelkedett. Noha az elmúlt 15 évben történelmi léptékű fejlődést értünk el, csak akkor tudjuk hatékonyan betölteni központi szerepünket, ha szilárd közlekedési és energetikai infrastruktúrával rendelkezünk, amely képes biztosítani szuverenitásunkat.

Magyarország rendelkezik Közép-Európa harmadik legsűrűbb autópálya-hálózatával és a második legsűrűbb vasúthálózatával, de nem állunk meg: kibővítjük az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályákat, és megépítjük az M8-ast. Villamosenergia-hálózatunkat minden szomszédos országgal összekötöttük, és diverzifikáltuk az ország gázellátását horvát és lengyel LNG-vel, valamint török és azeri gázforrásokkal. Idén befejeződik a Budapest–Belgrád-vasútvonal építése, és folytatódik a trieszti magyar kikötő fejlesztése. Tompánál Európa legnagyobb határátkelője épül, illetve mára 11 autópályán közelíthetők meg Magyarország határai.

Erről beszéltem a Mathias Corvinus Collegium Kapuk a növekedéshez: Közép-Kelet-Európa infrastrukturális és közlekedési perspektívái című konferenciáján. Az esemény linkje elérhető a kommentek között

Ismét Magyarország van terítéken az Európai Parlament plenáris ülésén.

Megszoktuk, mondhatni semmi új a nap alatt, az uniós baloldal mindig talál valamit, ami miatt hazánkat megleckézteti.

Nem…

A Patrióták első alelnökeként sajtótájékoztatót tartottam a frakciónk prioritásairól az e heti plenáris ülés margóján.

1️⃣Kiállunk Marine Le Pen mellett és teljes szolidaritásunkról biztosítjuk a…

Felavatták az Eötvös DSE röplabdázói a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskola teljesen megújult tornatermét. Hajrá, Keri! Hajrá, Eötvös!

Hankó Balázs, Egerben az országjárás mai állomásán: döntsünk felelősen, vegyünk részt minél többen az Ukrajna gyorsított uniós csatlakozásáról szóló véleménynyilvánító szavazáson.

Most mit akar Ursula…

Szerdán már megint magyar vitát rendeznek az Európai Parlamentben.
A háborúpárti és bevándorláspárti erők, köztük persze Magyar Péterék és Gyurcsányék újabb politikai autodaféra készülnek…

Országos politika

Közélet

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye

Média