A magánjáratok már túl is teljesítették, de a lakossági utasforgalomnak még évekbe telik, hogy elérje a járvány előtti szintet - OecoFocus

️ Az új típusú koronavírus járvány következtében életbe léptetett korlátozó intézkedések és a határzárak a légiközlekedés számára hatalmas veszteséget okozott. A forgalmi adatok alapján a lakossági utasforgalom világszerte 70-80 százalékos visszaesést szenvedett el, és a teljes helyreálláshoz akár 2024-ig is várni kell. Ugyanakkor a WingX adatai alapján 2021-ben már több mint 4,2 millió magánrepülő járat valósult meg világszerte. 2021 november elején több mint 50 százalékkal volt több magánjárat, mint az egy évvel korábbi azonos időszakban, de a 2019-es értékhez képest csak 16 százalékos növekedésről van szó. A kereslet növekedését egyrészről a járvány miatti egészségügyi megfontolások, másik részről a vagyongyarapodás vezérelte. Az Amerikai Egyesült Államokban a dollármilliárdosok vagyona a pandémia kitörése óta átlagosan 62 százalékkal növekedett, amely 1800 milliárd dolláros emelkedést jelent. A vagyongyarapodást sokan arra használták fel, hogy a luxus magánrepülőgépek igénybevétele felé nyitnak.

A VistaJet magánjárat-szolgáltató cég például közel 30 százalékos keresletnövekedésről számolt be az elmúlt egy évben. A keresleti növekedés több mint 70 százaléka olyan utasokhoz kapcsolódik, akik korábban rendszeresen nem vettek igénybe magángépet utazásaik során. A Goldman Sachs befektetési bank elemzése alapján átlagosan a magángép járatok több mint 30 százalékát olyan ügyfelek veszik igénybe, akik korábban nem használták a luxusjáratokat. A pandémia során a kereslet olyan mértékben emelkedett, hogy a Private Jet Card Comparisons által készített felmérés alapján a luxusjáratokat üzemeltető cégek több mint egyötödénél jelentkeztek szolgáltatási problémák a teljesítés során, mivel nincsen elegendő szabad repülőgépük az ügyféligények teljeskörű kiszolgálására. A TraqPak előrejelzése alapján 2021 második felében is kitart a magánjáratok iránti növekvő igény, amely átlagosan 33 százalékkal lesz magasabb a 2020-as, míg tíz százalékkal haladja meg a 2019-es év azonos időszakában tapasztalt értékeket.

️ 2019-et megelőző négy évtized során a nemzetközi utasforgalom dinamikus növekedésen ment át, amelyben jelentős szerepe volt a fapados légitársaságok elterjedésének. Az új típusú koronavírus ugyanakkor 2020-ban szinte földbe állította a légiforgalmat világszerte. 2021 év végéhez közeledve alig három ország (Kolumbia, Mexikó és Costa Rica) van a Földön, amely nem alkalmaz semmilyen korlátozást a beutazó turistákkal szemben, miközben a világon 88 olyan nemzet van, akik teljes határzárat alkalmaznak a beutazókkal szemben. Mindez megnehezíti az utasforgalom helyreállását. A lakossági utasforgalom mintegy 40 százalékkal még mindig elmarad a 2019-es értékhez képest. Az IATA frissített becslése szerint Európában az utasforgalom szerencsés esetben már jövőre elérheti a járvány előtti szintet, de a globális helyreállás akár 2024-ig is várathat magára. Ezzel szemben a luxusjáratok iránti kereslet szinte minden országban már 2020 júniusában elérte a COVID-19 előtti szintet.

A Budapest Airport 2021 novemberben közzétett információja alapján idén októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren összesen 713 ezer utas fordult meg, amely közel fele a 2019-es értéknek. 2021 januárja és októbere között összesen 3,2 millió utas járt a reptéren, amely 2020 azonos időszakához képest 15 százalékos, míg 2019-hez képest 77 százalékos mérséklődés. 2019-ben a Budapest Airportnak rekordméretű, 16,2 millió utasa volt. A magyarországi légiforgalom lassú ütemben kezd helyreállni, ugyanakkor továbbra is bizonytalan a járványhelyzet hatása a szektorra. Az új szupermutáns megjelenését követően az Európai Unió döntésével együtt Magyarország is azonnal korlátozta a dél-afrikai régióból érkező járatokat.

👍 Ha tetszett a poszt, kérjük, támogasson minket azzal, hogy kedveli vagy követi az Oeconomus oldalt. Naponta jövünk új tartalommal.

Ez a korábbi írásunk is érdekelheti: https://www.oeconomus.hu/oecofocus/europai-elmezonyben-van-az-eves-alapon-mert-hazai-gdp-2021-harmadik-negyedeveben-is/

Az ábra forrása: https://www.statista.com/chart/8369/where-private-jet-ownership-is-soaring/

#Legiforgalom #Luxus #Magangep #Repulok

G7 (nem "fideszes" hírportál): Óriási rezsinövekedést hozott az új év Közép-Európában, de nem Magyarországon!
8. éve védi a magyar lakosságot a rezsicsökkentés! Köszönjük, Fidesz-KDNP!

Miért lehetséges…

⁉️Hogy pontosan mit is csinál Kálmán Olga havi egymillióért a Városházán, ez bő két év eltelte után sem derült ki.

🤬Az „ex-független-objektív” újságíró alapbérként havi egymilliót kap az adófizetők…

2022-ben Magyarország egy fontos döntés előtt áll, a kérdés az, hogy megyünk-e tovább előre azon a közösen megkezdett úton, amelyen elindultunk, vagy visszatérünk a 2010 előtti kudarcos korszakhoz, a…

Ha ez megtörténik, akkor nagy bajba kerül az Egyesült Államok!

Állítsd be, hogy kiket követsz (országos politika, közélet, helyi erők és média)! Beállítom

Országos politika

Közélet

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye

Média