Iváncsán épül Magyarország történetének eddigi legnagyobb zöldmezős beruházása!
Nemrég Dr. Molnár Krisztián megyei elnök és Molnár Tibor polgármester kalauzolásában megnézhettem a dél-koreai SK…
2021 szeptemberében drámai mértékben csökkentek az európai autóeladások – a COVID-29 újabb mellékhatása – OecoGlobus
2021 szeptemberében az európai új autó eladások 25 százalékkal csökkentek, ugyanis a globális chiphiány végigfutott a teljes értékláncon és éreztette a hatását az autókereskedésekben is. Az European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) legfrissebb adatai szerint az új autó eladások száma 972 723 volt az EU-ban, az Egyesült Királyságban és az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) országaiban, amely 1995 óta a legalacsonyabb havi adatnak számít. A szervezet egyértelműen a félvezetők hiányát jelöli meg annak okaként, hogy a gyártósorokon megtorpant a termelés. A szeptemberi adatok még rosszabb képet festenek az iparág jövőjével kapcsolatban, amelyet egyébként is megtépázott az új típusú koronavírus-járvány. Sok kereskedés bezárt, vagy jelentős forgalomcsökkenéssel volt kénytelen szembenézni.
Három egymást követő visszaesés után Európában az eladások már több hónapban csökkentek, mint növekedtek ebben az évben. Ugyan a 2021-es év elején a piaci elemzők még optimisták voltak, amikor az ACEA is nagyjából 10 százalékos forgalomnövekedést várt, ma már azonban egyértelmű tény, hogy éves szinten megfigyelhető lesz az eladások csökkenése. A legtöbb forgatókönyv szerint az idei év várhatóan nem fogja elhomályosítani a kétségbeejtően gyenge 2020-as eredményeket és a feltételezések szerint a beszerzési problémák még a következő évben is megmaradnak és továbbra is aláássák az alapvetően már jelentkező kereslet és az új autó eladások kapcsolatát.
Minden fontosabb európai piacon kétszámjegyű visszaesések voltak megfigyelhetők szeptemberben. Az Egyesült Királyságban 35 százalékos volt a csökkenés, Olaszországban 33 százalékos, Németországban 26 százalékos, míg Franciaországban 21 százalékos. A Volkswagen csoportnál, Európa legnagyobb autógyártójánál, az értékesítések 30 százalékkal estek vissza. Kimondottan nagy volt a zuhanás a Skodánál (40 százalék), Audinál (31 százalék), Volkswagennél (28 százalék), Seatnál (17 százalék).
Az Alfa Romeo esetében 47 százalékos, a Peugeot és Fiatnál pedig 36 százalékos visszaesés következett be. Az Opelnél 25, a Jeep-nél és a Citroen-nél 28, illetve 24 százalékos volt a visszaesés. A Renault csoportnál 24 százalékos csökkenés volt látható, melyből a Renaul 30 százalékot, a Dacia pedig 14 százalékot adott. A Toyota Motor esetében 18 százalékos csökkenés volt tapasztalható. A Mercedes-Benz-nél 50 százalékos, a BMW-nél pedig 17 százalékos volt a visszaesés. A Ford-nál pedig 46 százalékos mérséklődés volt megfigyelhető.
A Hyundai-Kia csoport, értékesítési szempontból Európa negyedik legnagyobbja, pozitív értelemben torzította az összesen 25 százalékos szeptemberi visszaesést, ugyanis 6,9 százalékos növekedést tudott produkálni. Ennek eredményeként a 2020 szeptemberében mért 7,8 százalékos piaci részesedését 11,1 százalékra tudta emelni. A Kia esetében 8,1 százalékos, míg a Hyundai esetében 5,7 százalékos bővülés volt látható.
Eddig az autógyártók úgy próbálták menedzselni a kínálatoldalon jelentkező szűk keresztmetszeteket, hogy a leginkább jövedelmező modelljeiket kínálták és igyekeztek visszaszorítani a marketingjellegű kiadásaikat, így arra törekedtek, hogy legalább megtartsák a haszonkulcsaikat. Sajnos az autóipari beszállító vállalatok kevésbé voltak szerencsések és ők továbbra is komolyan megszenvedik a gyengélkedő autóipar nehézségeit.
👍Ha tetszett a poszt, kérjük, támogasson minket azzal, hogy kedveli vagy követi az Oeconomus oldalt. Naponta jövünk új tartalommal.
Ez a korábbi írásunk is érdekelheti:
https://www.oeconomus.hu/oecoglobus/hogyan-lett-a-kelet-kozep-europai-regio-az-egyik-legnagyobb-autogyarto-es-erdemes-e-ezzel-komolyabban-foglalkoznunk/