Tempóváltás kell az online értékesítés hazai fejlesztésében – élesedik a verseny 

A magyar e-kereskedelem látványos növekedésben van, de a verseny szintet lépett: egyre több EU-n kívüli szereplő lép be dömpingárakkal, miközben a hazai vállalkozásoknak is fel kell gyorsítaniuk a digitalizációt, hogy versenyben maradjanak.
Néhány fontos adat:
Magyarországon a vállalkozások 21,3%-a értékesít online, ami meghaladja az uniós 20,1%-os átlagot.
A magyar e-kereskedelmi forgalom 2024-ben 15%-kal nőtt, elérve az 1945 milliárd forintot.
️ A legtöbb forgalmat a műszaki cikkek adták, a leggyorsabban pedig a szépségápolási és a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) piaca bővült.
Az EU-n kívüli cégek a forgalom 18%-át szerezték meg (330 milliárd Ft), ebből a Temu egymaga 120 milliárd forintot és 1,8 millió vásárlót ért el.
A hazai cégeknek a növekedéshez és a versenyképesség megőrzéséhez szükségük van:
gyorsabb digitalizációra,
adatvezérelt működésre,
szolgáltatási színvonalemelésre,
külpiaci terjeszkedésre.
️ A kormány is támogatja ezt az átállást:
A „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” program 2025 februárjától segíti a kisvállalkozásokat az online jelenlét kialakításában.
A Demján Sándor Program beruházásélénkítő, exportösztönző és tőkeprogramjai pedig a digitális fejlesztések integrálását támogatják.
Ti mit gondoltok: sikerülhet a hazai vállalkozásoknak felvenni a versenyt a nemzetközi e-kereskedelmi óriásokkal?
A részletek érdekelnek? A teljes elemzés linkje lent, a kommentben!
#eKereskedelem #digitalizáció #vállalkozásfejlesztés #innováció #Temu #gazdaság #versenyképesség #Oeconomus #onlineértékesítés #digitálisátállás
/posztok.hu
Pillanatok alatt bekövetkezhet a baj …
Egy…



Aaaaz igen! Trump elnök meghívta Orbán Viktort a Békecsúcsra, ahol aláírják a Közel-Keleti Béketervet. Hatalmas megtiszteltetés.
️



