Vanyur Tibor ezredes, az MHP SZCSF Katonai Igazgatási és Toborzó Főnökség főnöke és Szabó Dávid őrmester a Spirit FM Sport-Motivátor című műsorának vendégei voltak, ahol Gajdos Tamás műsorvezetővel a…
Bezzeg Norvégia
.
Ezt a grafikont egyelőre meg nem erősített forrásból teszem közzé.
Úgy tűnik, hogy a lelkes - és gazdag - norvégok erőltetett tempóban vásárolják a drága villanyautókat, ma már több új elektromos autót adnak el, mint hagyományosat, az ország személyautó-flottájának 17%-a villanyautó, ám - úgy tűnik - az ország nyersolaj-felhasználása nem változik...
Ez hogyan lehetséges?
Szerintem két magyarázat lehetséges:
- A norvégok nem tudják hova tenni a pénzüket és csak második-harmadik autónak vesznek villanyautót, használgatják is, de a hosszabb utakra a régi, hagyományos autóikkal járnak - ne feledjük, Norvégia több ezer km hosszú ország, a kamionjaik továbbra is gázolajjal járnak, ahogy a hajóik is, a repülőik kerozinnal, stb., stb.;
- A norvégok az elektromos autóik töltéséhez szükséges áramtöbbletet részben olajjal állítják elő, így amit megspórolnak a belsőégésű motorokon, azt elhasználják a villanyautóikban.
Ha azt hiszed, hogy ez vicc, akkor gondolj arra, hogy a németek szénerőművekkel termelik meg a villanyautóik töltéséhez (is) szükséges többletáram egy jelentős részét.
Így, bár Németországban is egyre több a villanyautó, erőltetik a megújuló energiatermelést is, mégis Németország CO2 kibocsájtása évek óta stabilan emelkedik. Ha pedig lemondanak az orosz gázról, vagy Putyin zárja azt el, a helyzet még rosszabb lesz.
Egyelőre ennyi.