Magyarországon annyira borzasztóan ki vannak véreztetve a lipsik, hogy az az életük legnagyobb problémája, hogy van szünet az Operában vagy nincs.
Beindult a politikai kampány az új tarifarendszerrel szemben. Az új tarifákkal közel 4 millió ember jár jobban, ami legalább 4 millió érv a változások mellett. Ezért a közlekedési szakértőket maguk előtt toló politikai szereplők már nem is az utasokra hivatkozva kampányolnak ellene, hanem azt állítva, hogy az állam számára lesz veszteséges az új modell. Ugyanazok mondják ezt és szinte ugyanazokkal a mondatokkal, akik már tavaly májusban is huhogtak, hogy az új vármegye- és országbérlet több tízmilliárdos veszteséget termel a MÁV-VOLÁN-csoportnak. Tévedtek. Az új bérletek mintegy 6 milliárd forinttal nagyobb bevételt fialtak. Nem veszteséget csináltak, hanem nyereséget. Az olcsóbb díjtermékből ugyanis többet vettek meg az emberek. A huhogóknak most sem lesz igazuk. Tévednek vagy szándékosan hazudnak. Az új tarifarendszer mögötti számítások ugyanis a valódi utazási szokásokon alapulnak: a Pénzügyminisztériummal és a MÁV-VOLÁN-csoport szakembereivel közösen számoltuk ki, hogy a több utasnak járó ingyenesség (pl. 14 év alatti gyermekek vagy 65 év alatti nyugdíjasok) vagy épp a korábbinál nagyobb kedvezmények (pl. közalkalmazottak vagy 14-25 év közöttiek félárú utazása), hogyan lehetnek olyan közös befektetések, amelyek busásan megtérülnek a gazdaságnak, a közlekedési vállalatoknak pedig nem okoznak veszteséget. Az új tarifarendszer társadalmi haszna nagyobb, mint a gazdasági költsége. Ráadásul ez a költség is jóval kisebb, mint amekkorának a huhogók híresztelik, hiszen az olcsóbb bérletek révén többen utaznak többet a közösségi közlekedéssel. Az új tarifákkal mindenki jól jár: a gazdaság, a közlekedési szolgáltatók és az utasok is.