Tiszta beszéd az 56-os hősökről!
Nem várunk tétlenül addig sem, amíg Brüsszel kifizeti a Magyarországnak, közte a magyar vasútnak járó pénzeket. Hivatalosan is beadtuk az EIB-nek a vasútfejlesztési forrásokra vonatkozó hitelkérelmet. Ezzel hamarosan kezdetét veheti az 5 pontos közlekedési akcióterv egyik legfontosabb elemének - a vasútipálya-felújításoknak - a megvalósítása.
Az augusztusban meghirdetett 5 pontos közlekedési akcióterv sürgősségi beavatkozásokat és hosszabb távú, valódi terápiás lépéseket egyaránt tartalmaz. A 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztési program egyik felét Magyarország kormánya biztosítja, a másik felét pedig az Európai Beruházási Bank (EIB) hiteléből finanszírozzuk majd. Ez szerves része annak az 1200 milliárdos, 10 éves vasútfejlesztési csomagnak, amely a magyar kötöttpályás közlekedés komplex megújítását célozza.
Az első ütemben végrehajtott fejlesztések során közel félezer kilométernyi magyar vasúti pályát újítunk majd meg: 119 kilométeren felszámoljuk a lassújeleket, 490 kilométernyi pályát pedig a legkorszerűbb, központi forgalomirányítás alá helyezünk.
Olyan fejlesztések következnek, amelyek után az egész ország kötöttpályás közlekedése javulni fog: rövid időn belül és érezhetően növeljük a kiszámíthatóságot és a biztonságot, illetve csökkentjük a menetidőt és a késéseket. A Magyarországnak járó uniós pénzek visszatartása a vasutat kétszeresen sújtja. Alternatív forrásokat kell szereznünk addig is, amíg az EU rendezi a magyarokkal szembeni adósságát. A nemzeti forrás rendelkezésre áll, amint megérkezik a pozitív válasz az EIB-ből, azonnal hozzákezdünk a munkához.