Orbán Viktor a győztes!
️Megnéztem néhány interjút, amelyet Európa vezető politikusaival készítettek és azok nézettségét.
És az a helyzet, hogy a magyar miniszterelnökre sokkal kíváncsibb a világ, mint…
Tegnap volt szerencsém olyan taxis mellé beülni, aki mint kiderült amúgy mentőzik. Amint ezt elmondta, azonnal megkezdtem a kikérdezést, hogy mit szól Karigeri nagy ötletéhez a zöld „bójákkal” leválasztott kerékpársávokhoz. Persze nemtetszését fejezte ki, mint ahogy azt már számtalan a mentők által megfogalmazott hírben is olvashattuk, hiszen akadályozza a munkavégzésüket és lassítja Budapest forgalmát.
Annyit hozzáfűzött még, hogy ő „várja”, hogy az Üllőin legyen egy tűzeset, mert a tűzoltók feltételezése szerint lelkiismeret-furdalás nélkül fogják elsodorni a zöld akadályokat, ha emberéletről van szó, nekik pedig a jármű méreteiből adódóan fizikai fölényük is megvan ehhez.
Aztán belefutottam Vitézy Dávid posztjába, aki szintén a sokat kritizált pollerekről írt néhány mondatot. Az ő megközelítése a reptéri buszok sokkal lassabb haladására terjedt ki, ami szintén jogos felvetés.
Ezek a buszok arra lettek kitalálva, hogy magasabb áron, mint a normál bkv jeggyel, de gyorsan kijussunk a reptérre, ha nem akarunk taxizni. Ezt amúgy a külföldi turisták is előszeretettel használják.
Menetrend szerint 6-7 percenként kellene járnia a 100E busznak, de Dávid bejegyzésében arról ír, hogy 21 percen át nem indult el a Deák térről a járat. Mindezt úgy, hogy amúgy minden busz rendelkezésre állt a vonalon, nem robbant le egy sem, tehát az oka egyértelműen a DUGÓ, ami miatt 56 perc (!!!) alatt ért be a busz a szokásos 30-35 helyett a reptérről.
️Mindez szintén köszönhető annak, hogy elvették az autós/buszos forgalom elől a sávot a kerékpárosok javára.
Szeretném megjegyezni mint már annyiszor, hogy szeretek tekerni és szeretném, ha átgondolt, megfelelően kialakított kerékpársávok lennének a város olyan részein, ahol az megoldható...
Ám nem mehet ez a a város többi közlekedőjének kárára. Amikor a dugóban ülök a körúton rendszeres, hogy 1/2 óra alatt 1-2 biciklis megy el mellettem. Tehát aki nem vak láthatja, hogy ez a "tömeg" nem indok a város megbénítására.
Normálisan áthaladni a városon akár autóval, busszal, vagy olyan fontos, főleg életmentő feladatokat ellátni mint amit a mentők, vagy tűzoltók végeznek igenis elsőbbséget kellene, hogy élvezzen, és biztos vagyok benne, hogy egy hozzáértő városvezetés ilyen káoszt nem okozna a közlekedésben.