️ A német autóipar riadót fújt a brüsszeli zöld őrületet látva.
ℹ️ Az Európai Bizottság elnökének részvételével megtartott brüsszeli autóipari csúcs után tovább folytatódik a vita Németországban a belső égésű motorok tervezett kivezetéséről. Von der Leyen a közösségi média oldalán nyugtázta, hogy meghallgatta az iparág aggodalmait, de azért gyorsan hozzátette, hogy a mobilitás átalakulása valamint a globális verseny miatt a dolgok nem maradhatnak a régiben. A Bizottság egyik alelnöke, Stéphane Séjourné a Süddeutsche Zeitungnak már egyenesen úgy nyilatkozott, hogy meg van győződve róla, hogy a 2035-ös kivezetésnek maradnia kell. Világosan látszik, hogy az Európai Bizottság továbbra is arról fantáziál, hogy 2035-re az új autók nagyrészt klímasemlegesek lesznek.
️ Az amúgy is komoly gazdasági nehézségekkel küzdő Németországban a gazdasági szereplők azonban korántsem értenek egyet von der Leyen valamint a francia liberális biztos elképzeléseivel. Ők épp ellenkezőleg, a belsőégésű motorok 2035-ös kivezetését előíró uniós határozat visszavonását sürgetik. Hildegard Müller, a Német Autóipari Szövetség elnöke hevesen bírálta az Európai Bizottságot: szerinte az intézmény bár megnevezi a fő kihívásokat, mégis túl határozatlanul és kevéssé stratégiai módon cselekszik.
👉 Az ágazati vezetők is egyre kritikusabban viszonyulnak a tervhez. A Volkswagen vezérigazgatója, Oliver Blume szerint irreális, hogy 2035 után csak elektromos autók kerüljenek forgalomba. Ola Källenius, a Mercedes vezetője úgy véli, a korszerű belső égésű motoroknak továbbra is szerepet kell kapniuk, míg a BMW vezérigazgatója, Oliver Zipse már a tilalom előtt is „katasztrófának” nevezte a döntést. Érveik között szerepel a magas energiaárak problémája, a hiányos töltőinfrastruktúra, a Kínától való nyersanyagfüggőség és a tömeges munkahelyvesztés.
A nyár végén már az Európai Autógyártók Szövetsége és az Európai Autóipari Beszállítók Szövetsége is megkongatták a vészharangot az Európai Unió valóságtól teljesen elrugaszkodott zöldítési politikája miatt. A két szövetség egy szókimondó közös levélben fordult Ursula von der Leyenhez, amelyben szembesítették az Európai Bizottság elnökét a tényszerű gazdasági valósággal.
Úgy látszik, a brüsszeli eliteket semmilyen racionális érvelés nem hatja meg, amikor a teljesen tévúton járó zöld politikájuknak akarnak érvényt szerezni. Nem véletlen, hogy múlt héten von der Leyen az Unió helyzetéről szóló beszédében határozottan megvédte az uniós klímapolitikát. Elszomorító, hogy közben egyedül azt nem veszi észre, hogy még a 2030-ra kitűzött klímacélokat sem sikerült teljesíteni, de az Európai Bizottság már 90%-os nettó kibocsátás-csökkentésre tett javaslatot 2040-re. Abszurd és teljesen elfogadhatatlan, hogy Brüsszelnek a valóságtól elrugaszkodott ideológiák fontosabbak, mint a kontinens versenyképességének a visszaszerzése. Józanság és kellően megalapozott irányvonalak helyett, amelyek az európai gazdaságot újra a növekedési pályára állítanák, a Bizottság légből kapott számokkal lehetetleníti el az európai gazdaságot.
Egy fenntartató zöld stratégia lényege pontosan az lenne, hogy a kibocsátás csökkentés és a környezetvédelmi célok olyan módon valósuljanak meg, hogy ezzel párhuzamosan fenn tudjuk tartani a gazdasági növekedésünket. Magyarország elkötelezett a klímaváltozás negatív hatásainak a kezelése mellett, de tisztában vagyunk vele, hogy a zöld stratégiának a gazdaság diverzifikálását, és nem annak teljes lábon lövését kell szolgálnia.
A magyar kormány nem fogja hagyni, hogy Brüsszel a magyar emberekkel fizettesse meg azt a tanulópénzt, amit egy kudarcos neoliberális zöld politika követel majd az uniós polgároktól.
/posztok.hu




️
Brüsszelben kezd repedezni a fal – végre nem söpörhetik a szőnyeg alá, ami sokak szemét szúrja!
