A brüsszeli zöld hóbort valódi ára.

ℹ️ Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) és az Európai Autóipari Beszállítók Szövetsége (CLEPA) megkongatták a vészharangot az Európai Unió valóságtól teljesen elrugaszkodott zöldítési politikája miatt. A két szövetség egy szókimondó közös levélben fordult Ursula von der Leyenhez, amelyben szembesítik az Európai Bizottság elnökét az unió által kergetett ideológiai zöld délibábbal szemben a tényszerű gazdasági valósággal.

👉 A két szervezet hangsúlyozza, hogy az európai autóipar az elmúlt években több száz új elektromos járműmodellt vezetett be, és 2030-ig több mint 250 milliárd eurónyi beruházást vállalt a zöld átállás érdekében. Ugyanakkor aggodalmukat fejezik ki a jelenlegi uniós szabályozási és piaci környezet hiányosságai miatt, amelyek veszélyeztetik a versenyképességet és az átállás sikeres megvalósítását.

️ A levélben kitérnek arra, hogy Európa nagymértékben függ Ázsiától az akkumulátor-ellátási láncban, miközben a gyártási költségek – különösen az energiaárak – továbbra is magasak, és az exportot jelentős kereskedelmi akadályok nehezítik, például az Egyesült Államok által alkalmazott 15 százalékos vám. A töltéshez szükséges infrastruktúra eloszlása egyenlőtlen. Rámutatnak arra is, hogy többnyire a felhasználói oldalt célzó gazdasági ösztönzők hiánya miatt az elektromos autók piaci részesedése még mindig alacsony. A szervezetek sürgetik az olyan hosszú távú és következetes keresletélénkítő intézkedések bevezetését, amelyek adó- és energiaár-kedvezményekkel, valamint támogatásokkal ösztönöznék a piac fejlődését. A levélből idézve: „Úgy kell teljesítenünk, hogy a kezeink a hátunk mögött össze vannak kötve.”

Teljesen valósághű leírása ez Brüsszel zöld hóbortjának. Az európai zöld átmenet körüli anomáliák ugyanis annak teljes félreértelmezéséből fakadnak. Az uniós döntéshozók rendre összekeverik az okot az okozattal, ugyanis nem a zöldítéstől lesz versenyképesebb Európa, hanem egy jól átgondolt, valódi versenyképességi stratégia és tényleges fejlődés teremtik meg egy ambiciózus klímapolitika realitását. Nyilvánvaló, hogy a jelenlegi klímacélok teljes egészében tarthatatlanok, sőt mondhatni, nevetségesen abszurdak. Még a 2030-ra kitűzött klímacélokat sem sikerül teljesíteni, de nyár elején az Európai Bizottság 90%-os nettó kibocsátás-csökkentésre tett javaslatot 2040-re az 1990-es szinthez képest. Ha ezt tovább erőltetik, az amúgy is csökkent versenyképességű európai gazdaság még nagyobb lemaradásba kerül a globális gazdasági versenyben.

Hazánk elkötelezett az éghajlatváltozás kedvezőtlen hatásainak kezelése, az elkerülhetetlen következményekre való felkészülés és az ellenálló képesség megerősítése mellett. Már most előre kell gondolkodnunk és fel kell készülnünk a jövőre, nemcsak magunk, hanem a jövő generációink érdekében is. Ugyanakkor az erőforrásaink kiaknázását és a kibocsátás csökkentést olyan módon kell megvalósítani, hogy ezzel párhuzamosan fenn tudjuk tartani a gazdasági növekedésünket. Bármilyen elhamarkodott cselekvés előtt józanságra, pragmatikus és reális célkitűzésekre, valamint kellően átgondolt stratégiára lenne szükség, amelyhez részletes, szektorális hatásokra is kiterjedő stratégiai hatásvizsgálatok párosulnak! A Brüsszel által erőltetett, elhibázott klímacélok kikényszerítése olyan gazdasági recessziót idézhet elő, amely teljesen aláásná az európai lakosság körében a klímapolitika legitimitását.

Mindezek ellenére az Európai Bizottság makacsul kitart elképzelései mellett, máskülönben nem támogatott volna jelentős forrásokkal olyan álcivil szervezeteket, amelyek pénzért cserébe népszerűsítik az uniós klímacélokat.

Nem kérünk Brüsszel átgondolatlan klímapolitikájából, és főleg ne az európai és magyar emberekkel fizettessék meg az ésszerűtlen, ideológia vezérelt gazdaságromboló politikájuk árát!

️ Lebukott a Tisza! Jönne a Tisza-adó.

El akarták titkolni. Hazudtak róla. Most lebuktak. A Tisza adót akar emelni – de a kampányban mélyen el akarták hallgatni. Miért? Mert pontosan tudták, hogy ha…

Az idén 15 éves Audi Hungaria Iskolaközpont egy jól felszerelt, magas követelményeket támasztó intézmény. Kiemelt támogatásban részesül a magyar kormány részéről, de németországi anyagi lehetőségeket…

Ha a Tisza Párt végrehajthatná a kiszivárgott adóemelést és a mostani 15%-os SZJA-t Magyar Péterék a Tisza-adóval 22 és 33%-ra emelnék, az 4 millió embernek növelné az adóterheit.
A pedagógus…

Az MNB is beállt az Otthon Start program mögé. Már 41 éves kor felett is elég lesz a 10% önerő. Amit vállaltunk, komolyan vesszük: saját otthont MINDENKINEK!

️ A magyar ügyészség atyja előtt tisztelegtünk ma, Kozma Sándor születésének 200. évfordulója alkalmából tartott megemlékezésen.

Kozma Sándor a semmiből teremtette meg a magyar ügyészséget, ezért…

A koppenhágai informális külügyminiszteri találkozó margóján ismét felmerült a kérdés, hogy miként lehetne megkerülni az egyhangúságot az uniós külpolitikai döntéshozatalban. A Bloomberg beszámolója…

Országos politika

Közélet

Mémek

Helyi erők

Budapest
Bács-Kiskun vármegye
Baranya vármegye
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Csongrád-Csanád vármegye
Fejér vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Heves vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Komárom-Esztergom vármegye
Nógrád vármegye
Pest vármegye
Somogy vármegye
Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
Tolna vármegye
Vas vármegye
Veszprém vármegye
Zala vármegye

Média