Várjuk az esőt, mert ha nem jön meg a csapadék, annak beláthatatlan következményei lesznek a napraforgó- és a kukoricatermés kapcsán. Hétfő reggel a közszolgálati televízió műsorában a betakarítási…
Meghatározó fejlesztés, a térség minden lakosának a határ 
mindkét oldalán!
👉 ELÉRTE A SZERB HATÁRT A VÁGÁNYÉPÍTÉS A SZEGED-SZABADKA VONAL MAGYAR OLDALÁN IS!
Az SMD-80-as vágányépítő géplánc Röszkénél elérte a magyar–szerb határt, befejeződött a vágányépítés a 136-os számú Szeged-Szabadka vonalon, ebből az alkalomból mutattuk be az óriásgépet és az épülő vasútvonalat Pafféri Zoltánnal, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójával együtt a sajtónak. Ez jelentős mérföldkő, Magyarország a Budapest–Belgrád távolsági és a Szeged–Szabadka regionális vasútvonal fejlesztésével mindent megtesz azért, hogy a Nyugat-Balkán személy- és áruforgalma minden eddiginél jobb minőségben csatlakozzon az európai hálózathoz. Ez elősegíti a térség európai integrációját és prosperitását, ami Magyarország és az Európai Unió stratégiai érdeke.
Szeged és Röszke között a MÁV beruházásában megújul a 13 kilométer hosszú vasútvonal, amely villamosítva lesz, és a korábbi 60 helyett 120 km/h-val is közlekedhetnek a szerelvények, miközben az engedélyezett tengelyterhelés is 225 kN lesz. Röszkén modern, akadálymentes magasperonok épülnek az utasok számára esőbeállókkal és padokkal, emellett P+R és B+R parkolók és korszerű utastájékoztatás teszi vonzóbbá a vasúti utazást. Röszkén új állomásépület készül, és valamennyi váltót fűtéssel látják el a kivitelező cégek, biztosítva ezzel télen is a kiszámítható és problémamentes vasúti közlekedést, hiszen ezzel elkerülhetők lesznek a váltólefagyások. Új biztosítóberendezés és távközlési rendszer létesül, átépülnek a közúti-vasúti átjárók. A vasútüzemet a szegedi forgalomirányító központból fogják távvezérelni.
A szerbiai oldalon, Horgostól Szabadkáig szintén felújították a vonalat, így a beruházást követően a vasútvonal elősegíti az interregionális kapcsolatok fejlődését Szeged, Szabadka és vonzáskörzetük között. A 2015 óta szünetelő személyszállítás sokkal jobb színvonalon, környezetkímélő elektromos vontatással indulhat majd újra. Szabadka és Szeged között a határrendészeti vizsgálattól függően várhatóan 30-50 perc lesz a menetidő.


Nemrég Lyonban az Európai Bizottság, az uniós tagállamok és a Nyugat-Balkán vezetőinek közlekedési csúcstalálkozóján közösen szorgalmaztuk, hogy Szerbia és a Nyugat-Balkán térség többi országa mihamarabb csatlakozzhasson a transzeurópai közlekedési hálózatba, így ebben a térségben is felgyorsuljon a vasúti hálózat fejlesztése európai uniós segítséggel, az uniós biztonsági és átjárhatósági sztenderdek szerint.
A 210 tonnás, és akár négyszáz méter hosszú SMD-80-as munkagép Európában is ritka, Magyarországon pedig egyedülálló, műszakonként 1,5-2 kilométernyi vágányt képes átépíteni. A géplánc most a 136-os vonal magyarországi szakaszának felújításán dolgozik és ma végez a vasúti pálya fektetésével a szerb határnál. Ezzel a géppel a vágányátépítés egyetlen munkafázisban, folyamatosan végezhető, és a 120 méteres hosszúsíneket is képes lerakni.
A tervek szerint így augusztus elejétől már megindulhat a tehervonatok közlekedése Szeged, Röszke és Szabadka között, kerülőutat biztosítva a Budapest–Kelebia–Belgrád vonal felújítása miatt bevezetett vágányzár idejére. A személyszállítás a teljes korszerűsítés után, várhatóan 2023 második felében indulhat újra. Ehhez még szükség van a biztosítóberendezések, a felsővezeték, az állomások illetve az ezekhez tartozó kiegészítő infrastruktúrák megépítésére is.
A magyar kormány még 2017-ben kétmilliárd forintot biztosított a vasútvonal felújításának az előkészítésére. A nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű, a Szegeden a 136-os és a 140-es (budapesti) vasútvonal között építendő új deltavágánnyal együtt mintegy 45 milliárd forintba kerülő, a V-Híd által megvalósított felújítás egyrészt lehetővé teszi a tranzit áruforgalom kerülő útvonalát a belgrádi vonal építése alatt, másrészt a határmenti települések, a Szeged és Szabadkán együttesen élő mintegy negyedmillió ember számára új színvonalas vasúti személyszállítás megteremtését szolgálja.
Várjuk az esőt, mert ha nem jön meg a csapadék, annak beláthatatlan következményei lesznek a napraforgó- és a kukoricatermés kapcsán. Hétfő reggel a közszolgálati televízió műsorában a betakarítási…
Frakcióülés
Várjuk az esőt, mert ha nem jön meg a…
Frakcióülés - július 4.
Százezrek ostromolják Magyarország határait, ezért van szükség a határvadász egységekre. 
Igazán izgalmasnak ígérkezik Aranybulla sorozat!
II. András király 800 évvel ezelőtt hirdette ki az Aranybullát, amely a magyar történeti alkotmányosság első írott, s vitathatatlanul legfontosabb…
Pár hónap alatt ismét sikerült olyan világversenyt rendezni, amelyet a legszélesebb körökben elismernek! 
Köszönjük mindenkinek, a szervezőknek és a magyar tehetségeknek is a 2 arany, a 2 ezüst, egy…
Arra kérjük Brüsszelt és a Soros-féle NGO-kat, hogy ne biztassák a migránsokat arra, hogy megsértsék Magyarország szuverenitását!
szerb -
magyar sajtótájékoztató, Szabadka
Indul a hét és Nikola Selaković szerb külügyminiszter barátommal rövidesen élőben jelentkezünk, nem is akárhonnan! Szabadka, kezdünk 