Miközben Karácsony Gergely évek óta Budapest csődjével kampányol, addig több hónapos vizsgálat után a Budapest Brand ügyében dolgozó bizottság egyértelmű megállapításra jutott: a fővárosi tulajdonú cégekbe, ez esetben a Faix Csaba-féle Budapest Brand Nonprofit Zrt.-be pumpált pénz útja sokszor követhetetlen, a kifizetések aránytalanok, a szerződések túlárazottak, a cégek pedig túlfinanszírozottak voltak.
A mára felszámolt Budapest Brand vezetőinek nem kellett aggódniuk a megélhetés miatt: milliós fizetéseik mellett több mint 50 millió forint prémiumot is felvettek a 2020 és 2024 közötti időszakban. Csakhogy a vizsgálat szerint ezek a jutalmak nemcsak aránytalanok, de több esetben szabálytalanok is. Olyan feladatokra kaptak prémiumot, amelyeket már a kiírás előtt elvégeztek – ez önmagában sérti a szabályokat.
Mindezt megfejeli, hogy a vezetők több mint 5 millió forint szabadságmegváltást is zsebre tehettek. A konkrét összegek titkosak, de a bizottság szerint a tendencia egyértelmű: a prémiumok rendszere inkább jutalom, mint sem elismerés volt – akár teljesítmény nélkül is.
A Budapest Brand három vezetője több mint 35 millió forintot költött autóhasználatra és parkolásra, miközben a cég székhelye maga a Városháza volt – egy olyan épületegyüttes, amelynek udvarán ingyenes, murvás parkoló állt rendelkezésre.
A főpolgármesteri hivatal udvarában lévő Pop-up Park installációjának mozgatásáért 2,1 millió forintot fizettek ki egy külsős vállalkozónak – pedig a munkát a Budapest Brand alkalmazottai is elvégezhették volna. A „feladat” mindössze annyiból állt, hogy a Városháza Park és az udvar közötti 65 méteres szakaszon mozgassák az installációkat.
A „Egészséges Budapest” elnevezésű szűrőbusz projekt több mint 71,5 millió forintba került. A kampány üzenetei szinte egybeestek Karácsony Gergely „éljen plusz 5 évet” programjával. De nem ez volt az egyetlen furcsaság: egy soha meg nem valósult színházi előadás dramaturgiai koncepciójáért kétszer is kifizettek 3,1 millió forintot, miközben az előadás sosem készült el.
Ha mindez nem lett volna elég, a vizsgálat kimutatta: a cég vezetői 100 ezer forintos rezsitámogatást is kaptak – miközben többmilliós fizetésük és prémiumaik mellett indokolhatatlannak tűnik.
A Medián és a 21 Kutatóközpont Kft. szintén közel 15 millió forintot számlázhatott. Utóbbi intézet neve ismerős lehet: ők publikálták Magyar Péter és a Tisza Párt „szárnyalását” mérő közvélemény-kutatásokat.
További részletek kommentben!
/posztok.hu


Október 16-án nyílik a Zenit Corso pláza Zuglóban! 
Exkluzív képeket hoztunk!
️ Az épület extravagáns karakterét különleges fényáteresztő burkolata adja.
Az üzlethelyiségek, szolgáltatók egy nyitott…

