Na akkor mielőtt túlhabosítja a FOS ezt az elb@szott falusi lombkoronasétány dolgot.
LÁlljunk már meg elvtársak ott a 40 centis kilátók, 12 milliárdos soha meg nem épült kormányzati negyedek, meg M5/M6 autópályák PPP szerződéseivel a külföldi multiknak a világából...
Apropó autopályák. Hogy is volt ez?
A mai magyar GDP 7 százalékát, 2853 milliárd forintot dob ki az ablakon a magyar állam 2040-ig azért, mert korábbi kormányok úgy döntöttek, hitelfelvétel helyett ppp-konstrukcióban valósítják meg az M5-ös és az M6-os autópályát – számolta ki a G7. https://index.hu/gazdasag/2019/07/23/ezermilliardokat_veszteget_el_az_allam_a_koncesszioba_adott_autopalyakkal/
Négy szerződéssel annyit dobott ki az állam, mint a nyugdíjpénztári vagyon
A liberális közgazdászok szerint előnyös konstrukciót a 2002-2010 közötti MSZP-SZDSZ kormányok alkalmazták, és az Európai Unió is erőltette: az elmélet szerint a magáncégek költséghatékonyabban és gyorsabban tudják a beruházásokat megvalósítani, jobb minőségben végzik el a karbantartást, és ezáltal az adófizetők is jobban járnak. https://g7.hu/kozelet/20190723/negy-szerzodessel-annyit-dobott-ki-az-allam-mint-a-nyugdijpenztari-vagyon/
2010.
Átadták az M6-os és M60-as autósztráda Szekszárd és Pécs közötti szakaszát. Van benne egy 8 kilométeres szakasz, melyben 4 alagút és 3 völgyhíd épül - mintegy 40 milliárd forintért.
A Szekszárd és Dunaújváros reláció átadása viszont egy völgyzáró gát süllyedése, illetve a hidakat és felüljárókat építő Pontium Zrt. fizetésképtelensége miatt csúszik. Korábban az egyik alagút beomlott, többször találtak feketén foglalkoztatott munkásokat. Az építkezés és a pálya 28 éves üzemeltetése 267 milliárd forintba kerül az államnak, amit havi részletekben törleszt a költségvetés 2038-ig. A pálya kivitelezését – nagyrészt magyar alvállalkozókkal – egy nemzetközi konzorcium végezte. Az építkezés két évig tartott.
https://m.hvg.hu/ingatlan/20100329_pecsi_alagutak_a_szantofoldon
/posztok.hu





